به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد عبداللهی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان در استانداری افزود: شهرداری ها منابع مالی محدودی دارند و زمانی که حساب آنها بدون هماهنگی بسته می شود، با مشکل روبرو می شوند.
وی از استاندار گیلان خواست تا بر اساس تدبیری با عوامل مربوطه این مشکل برطرف شود تا شهرداری ها در حوزه انجام وظایف شان در مدیریت شهری دچار مشکل نشوند.
رییس شورای اسلامی استان گیلان با اشاره به نقش مهم شوراها و این که در قانون اساسی به صراحت در هشت بند جایگاه و نقش شوراها بیان شده، اظهار کرد: متاسفانه جایگاه و منزلتی که برای شوراها دیده شده، در این سال ها شاهد نبودیم.
وی با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار عضو شورا در شهرها و روستاهای گیلان خاطر نشان کرد: اعضای شوراها می توانند بازوان خوبی در حوزه اجرایی و مشورتی باشند و نقش بسزایی در روند توسعه استان ایفا کنند.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای گیلان نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: این طرح مربوط به بیش از 10 سال گذشته بوده و بازنگری آن نیازمند توجه است.
وی با اشاره به افزایش تعرفه نظام مهندسی نیز اظهار کرد: این اقدام روستائیان را دچار چالش کرده و همچنین موجب ساخت و سازهای بدون مجوز شده است.
وی در تشریح اقدامات انجام شده شورای اسلامی استان گیلان طی شش ماه گذشته خاطر نشان کرد: انتخابات هیات رییسه و نمایندگان حل اختلاف، انتخاب نمایندگان شورای استان و شوراهای عالی استان ها، انتخاب هیات های حل اختلاف شهرهای سراسر استان از جمله این برنامه هاست.
رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این همایش در سخنانی شوراهای اسلامی را محور برنامه ریزی منطقه ای در شهرها و روستاها عنوان کرد و گفت: سطح انتظاراتی که از همکاران در شهرها و روستاها وجود دارد، در مواردی از حد اختیارات آنها بیشتر است.
سید امیرحسن علوی بیان داشت: مردم از کوچکترین معضلات تا رفع مشکلات اساسی شامل پسماند و محیط زیست را مستقیم به شوراها ارجاع می دهند که البته انتظار به حقی است.
وی با بیان این که تجربه دنیا نشان داده که شهرهایی پیشرفت کرده اند که مدیریت های محلی و منطقه ای قوی داشته باشند، افزود: اگر شوراها بتوانند در کشور و شهرشان کارآمد عمل کنند، می توانند مظهر تبلور اعتماد عمومی به کشور و نظام شوند.
همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان امروز (دوشنبه) با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از اعضای شوراها و شهرداران برگزار شد.
نهم اردیبهشت روز شورا نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.