به گزارش ایرنا مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان عصر شنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سه پروژه در بندرانزلی با اعتبار 11 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید.
حسین چراغی افزود: شش میلیارد تومان از این اعتبار از سوی بخش دریایی و در راستای پایش آلودگی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در دریا سرمایه گذاری شده و مابقی اعتبارات با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است .
وی یادآور شد: در بخش بندری نیز یک مرکز آزمایش کالاهای تجاری با اعتبار نزدیک به هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، با اشتغالزایی برای 24 نفر و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار گیلان به بهره برداری رسید.
چراغی خاطر نشان کرد : با ایجاد این مرکز آزمایشگاهی علاوه بر تسهیل تجارت از طریق بنادر استان، در تسهیل تجاری در بخش های دریایی و بندری مجتمع بندری انزلی نیز تاثیر دو چندان دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شناور دریابندر6 با طول 16 متر، عرض شش متر و ارتفاع 4.3 متر و مساحت عرشه 50 متر مربع در مدت شش ماه با استفاده از توان علمی جوانان ایرانی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط شرکت فنی و مهندسی و صنعت دریایی فن آوران سیراف ساخته شد.
همچنین در این مراسم یک فروند شناور با نام پاک‌بوم، با کاربری جمع‌آوری‌ آلودگی‌های سطح دریا از جمله لکه‌های نفتی به بهره برداری رسید که این شناور نیز دارای شش مخزن 10 تنی برای نگهداری ضایعات دریایی است و در مجموع برای ساخت و بهره برداری از این 2 شناور، 11 میلیارد تومان هزینه شده است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.