با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سد تاریک آب‌گذاری کانالهای آب کشاورزی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با دستور استاندار گیلان و پایش وضعیت کلی کشاورزی استان رهاسازی آب سد سفیدرود در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری انجام و آبگذاری در کانال‌های آب کشاورزی آغاز شد.

وی در خصوص میزان ذخیره سد سفیدرود گفت: هم اکنون 940 میلیون متر مکعب آب در پشت سد مخزن ذخیره شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 110 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد . ورودی آب رودخانه های سد سفیدرود نیز نسبت به سال گذشته حدود یک سوم کاهش دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از آبگذاری کانالهای کشاورزی به صورت پیوسته تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت کشاورزان عزیز نهایت بهره را از آب رها شده سد سفیدرود در کانالهای آب کشاورزی داشته باشند و تلاش کنند تا بر اساس تقویم کشاورزی تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری عملیات کشت و نشاء برنج را انجام دهند.

وی تأکید کرد:  کشاورزان  از تمامی امکانات در اختیار خود از قبیل بهره مندی از آب های زیر زمینی و سطحی همگام با رها سازی آب انجام دهند تا وارد مرحله بحران تأمین آب کشاورزی نشوند.

کاظم لطفی در‌باره اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در فصل آبی جاری گفت:  تاکنون حدود بیش از یک هزار کیلومتر از انهار در سطح استان لایروبی و همچنین اکثر ایستگاه‌های پمپاژ آب در اختیار این شرکت تعمیر و راه اندازی و وارد مدار شده و   این شرکت تا پایان فصل آبی پروژه‌های زود بازده نهایت تلاش را در جهت فصل آبی موفق انجام خواهد داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.