به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا افزود: این شهرستان از منابع آبی پایدار برخوردار نیست و باید با توجه به آغاز عملیات نشا برنج، لایروبی انهار و رودخانه ها با مشارکت دستگاه های متولی انجام شود و متقاضیان مجوز حفر چاه کشاورزی به اداره منابع آب مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه امکانات موجود در آستارا جوابگوی نیازهای مختلف نیست، اظهار کرد: مصرف آب در فصول گرم سال به لحاظ موقعیت گردشگری افزایش می یابد و کشاورزان از آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده نکنند.
وی ادامه داد: برای فرهنگ سازی در مصرف درست آب، دوره های آموزش شهروندان و راه اندازی سازمان های مردم نهاد ضروری است.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این جلسه گفت: به منظور هدایت درست آب در اراضی کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آن، در سال های گذشته 23 کیلومتر کانال بتنی در شالیزارها ساخته شد و بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.
وی افزود: شرکت خدمات بیمه کشاورزی آستارا فعالیت رسمی خود را در این شهرستان از سال 82 آغاز کرد و در سال جاری 525 هکتار شالیزار و 23 هکتار باغ در آستارا بیمه شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی، هفت رشته رودخانه و 670 حلقه چاه مجاز کشاورزی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و کشت غالب آن برنج است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.