مریم توشه از دوستداران طبیعت غروب سه شنبه در حاشیه این حرکت فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: برخی گردشگران زباله های خود را در ساحل آستارا رها می کنند و این، به تهدیدی جدی برای دریا تبدیل شده است.
وی افزود: انواع پلاستیک و ظروف یکبار مصرف توسط گردشگران نوروزی در ساحل آستارا، بوستان های ساحلی و رودخانه های این شهرستان رها شده است.
شیوا فرازمند از دیگر دوستداران طبیعت نیز بیان کرد: هدف از این اقدام، فرهنگ سازی برای مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست است و خوشبختانه امروز افراد زیادی از هشت تا 50 ساله در این کار مشارکت داشتند.
وی همکاری رسانه های جمعی را برای ترویج فرهنگ حفاظت طبیعت خواستار شد و گفت: آستارا در تعطیلات نوروز میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود و ساحل و طبیعت آلوده، شایسته این شهرستان فرهنگی نیست.
جواد معیتی شهردار آستارا نیز گفت: سازمان های غیردولتی دوستدار محیط زیست می توانند برای فرهنگ سازی و زیبایی محیط زیست کمک کنند.
وی ادامه داد: آگاهی بخشی رسانه‌ها، آموزش در مدارس و ادارات و تشویق شهروندان در ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست ضروری است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین، 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.