به گزارش ایرنا، یادمان باشد و به دیگران هم یادآوری کنیم در این روز زیبا و آخرین روز تعطیلات نوروزی 97 در طبیعت چیزی جز عکس نیندازیم و از خودمان جز رد پا چیزی به جای نگذاریم.
سازمان حفاظت محیط زیست امسال با شعار 'بی زباله و از خودمان شروع کنیم' به استقبال نوروز رفت و امیدواریم در روز انس با طبیعت مصداق واقعی و عملی این شعارها باشیم.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان نیز برای روز انس با طبیعت توصیه های به مردم داشت و از آنها خواست از رها کردن ماهی قرمز در رودخانه ها و آبهای جاری و سدها خودداری کنند، چرا که آنها ماهی رودخانه ای نبوده و به عنوان گونه مهاجم تلقی می شود و علاوه بر محدود کردن منابع غذایی و خوردن غذای ماهیان بومی و کم کردن جمعیت آنها، می تواند عامل انتقال انواع بیماری ها در محیط های آبی باشد.
سید عادل عربی معتقد است: به طور کلی دستکاری مصنوعی در اکوسیستم و وارد کردن گونه جدید غیر بومی بدون مطالعه و کارشناسی، زنجیره غذایی آن را بر هم خواهد زد.
وی توصیه می کند که شهروندان ماهی های قرمز را به چادر هلال احمر مستقر در بوستان نماز (ابتدای بلوار بسیج) تحویل داده و یا در استخرها و حوضچه های مسدود پارکها که به آبهای جاری و زیرزمینی راه ندارند، رها شوند.
وی همچنین توصیه کرد: شهروندان از رها کردن سبزه نوروزی در رودخانه ها و حواشی جاده ها خودداری کنند تا شاهد آلودگی آب و تخریب چشم انداز طبیعی نباشیم.
وی تاکید کرد: همچنین شکستن شاخه درختان و روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی که امکان گسترش آن وجود دارد از برنامه هایی است که صمیمانه شهروندان را به پرهیز از آن دعوت می کنیم.
عربی ادامه داد: مهربانی با حیوانات و احترام به حق زندگی آنها در طبیعت نیز مورد تاکید ویژه است که با فرهنگ و منش نیک مردم، جز این نیز انتظار نخواهد رفت.
حال طبیعت با تمام زیبایی هایش و با آغوش باز منتظر حضور مثبت و مفید تمامی انسان هایی است که آن را امانتی برای نسل های بعد می دانند نه میراثی از نسل های پیشین.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.