جمشید مهدوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در محور آستارا به تالش به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد خودروها، بیشترین زائر و مراجعه کننده را شاهد است و مردم برای زیارت، استراحت کوتاه و انجام فرایض دینی به این اماکن مقدسه مراجعه می کنند.
وی اظهار کرد: بقاع متبرکه دیگری نظیر مقبره های شیخ محمود خیوی و پیرقطب الدین نیز در آستارا مورد توجه اهالی و ساکنان اطراف است، اما به دلیل فاصله آنها با جاده های اصلی، حضور مسافران در آن مکان ها در مقایسه با حرم امامزادگان، چشمگیر نیست و آمار دقیقی از شمار بازدیدکنندگان آنها وجود ندارد.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش شمار زوار و مسافران حرم امامزادگان در تعطیلات نوروزی، سه روحانی از حوزه علمیه قم، 2 روحانی از آستارا و پنج بانوی فعال فرهنگی تا 15 فروردین ماه در برنامه های فرهنگی و تربیتی طرح آرامش بهاری حرم فعالیت می کنند.
مهدوی ادامه داد: امسال برنامه های فرهنگی هنری طرح آرامش بهاری در محوطه حرم امامزادگان برای استفاده زائران و مسافران، متنوع تر شده و نوجوانان و جوانان زیادی به برنامه ها جذب می شوند.
او پخش یک فیلم سینمایی در هر شب، غرفه های نقاشی، چند رسانه ای، قرآن بخوان و جایزه بگیر، آموزش وضو و نماز، گفتمان دینی، مشاوره های خانواده، وقف و حجاب و بازی های دومینو، دارت و مارپله را از بخش های جذاب ایجاد شده در محوطه حرم نام برد.
امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.