به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار کوچکی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان بیان داشت: در بودجه 97، حدود 15 ردیف جدید افزایش اعتبار گرفته ایم و ردیف های جدید برای شهرستان رشت ایجاد کردیم که قطار شهری یکی از این ردیف های جدید در بودجه است.
وی اظهار داشت: اختصاص چهار میلیارد تومان به پارک علم و فناوری گیلان، سه میلیارد تومان به موسسه بیوتکنولوژی ، سه میلیاد تومان به موسسه تحقیقاتی تاسماهیان، 2 میلیارد تومان به مرکز بین المللی برنج آسیای غربی مرکزی، 2 میلیارد تومان به موسسات تحقیقات برنج و دو میلیارد تومان به دانشگاه گیلان از جمله دیگر ردیف های جدید در بودجه است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه راه آهن قزوین رشت و با بیان این که بایستی برای بهره برداری از آن همه کمک کنیم اظهار امیدواری کرد که راه آهن در هفته دولت 97 افتتاح و شروع به کار کند.
کوچکی نژاد در ادامه به موضوع قاچاق در کشور پرداخت و اظهار کرد: قاچاق کالا یعنی کاهش درآمد دولت و آسیب جدی به کشور، بنابراین بایستی با این پدیده مبارزه شود که البته اقدام خوب وزیر ارتباطات درباره طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه بسیار کار خوبی در این رابطه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در تلاشیم تا این استان را به قطب داروسازی تبدیل کنیم، خاطر نشان کرد: گیلان به دلیل برخورداری از چند شرکت دارویی می تواند به این مهم دست یابد.
رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری ها و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در فراکسیون با وزیر ارتباطات جلسه ای درباره فضای مجازی برگزار کردیم و نشستی نیز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که بر این اساس تلاش بر این است تا در این مجلس چند قانون به نفع خبرنگاران داشته باشیم.
کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: رسانه های داخلی استان گیلان در اطلاع رسانی ها خوب کار می کنند که بایستی تقویت شوند.
وی در خاتمه سخنانش، به موضوع طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اشاره و اضافه کرد: بیش از 180 نماینده این طرح را امضاء کردند که امیدواریم امضاها پس گرفته نشود.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.