به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مجاهدی راد روز پنجشنبه در آیین اجرای روز کتابخانه گردی و بزرگداشت چهاردهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: هدف از اجرای طرح این است که مردم و مسئولان از نزدیک با این مکان فرهنگی و نقش آفرینش های آن در عرصه های مختلف آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در سطح کشور 467 کتابخانه عمومی برای اجرای طرح کتابخانه گردی انتخاب شده اند، افزود: کتابخانه عمومی امیرالمومنین (ع) کلاله نیز به عنوان یکی از 14 کتابخانه عمومی منتخب استان گلستان و در زمره مجریان طرح کتابخانه گردی معرفی شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله اظهار کرد: بازشناسی جایگاه کتاب و کتابخوانی به ویژه بین مربیان، نخبگان، مدیران و تصمیم سازان از دیگر اهداف اجرای طرح کتابخانه گردی است.
مجاهدی راد با اشاره به رسالت کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، اظهار کرد: کتاب در ارتقا و انتقال ارزش های دینی و فرهنگی نقش اساسی دارد.
وی اعلام کرد: در شهرستان کلاله سه کتابخانه عمومی با 874 مترمربع فضا، دو هزارعضو و 36هزار و 256 نسخه کتاب فعالیت دارند.
مجاهدی راد ادامه داد: از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها که به کتابخانه های عمومی اختصاص دارد، در سال جاری شهرداری کلاله 200 میلیون ریال و شهرداری شهرفراغی 40 میلیون ریال پرداخت کرده‌اند.
قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۸۲ به تأیید شورای نگهبان ‌رسید و تأسیس، ساخت، تجهیز و بازسازی، توسعه، مدیریت، نظارت و سایر امور کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور به موجب این قانون انجام می‌شود.
شهرستان کلاله با افزون بر 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.