به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا جمعی از مسئولان شهرستان، هنرمندان و اهالی تئاتر گیلان در آخرین شب اجرای این نمایش، به تماشای آن نشستند.
بن مایه نمایش آقای رییس جمهور ، زن و شوهری خیلی تنگدستی هستند که روزی تصمیم می گیرند به آرزوی خودشان که رییس جمهور شدن است، برسند و این روز، آخرین روز زندگی آنان هم هست.
هلن خانزاده نویسنده این نمایشنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشنامه در سال 1383 نوشته شد و در سال 84 در جشنواره سراسری ماه شرکت کرد و توانست جایزه تندیس جشنواره را از آن خود کند و نیز جایزه اول نمایشنامه نویسی را بگیرد و مالک سراج جایزه بهترین بازیگر مرد و فرهناز اصغری جایزه بهترین بازیگر زن در این نمایش را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش آقای رییس جمهور به مدت سه هفته نیز در تالار مولوی تهران برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.
وی تصریح کرد: جوهر کار نمایشنامه بر این مبناست که انسان همواره مورد تهاجم نیروهای خارجی و درونی است و آقای هود (نقش آقای رییس جمهور) انسان فرهیخته ای است که کتاب می خواند ، کلمه را می شناسد اما در تنگ دستی زندگی می کند و او همواره درمعرض تهاجم نیروهای خارجی قرار دارد که اگر همه چیزش را از دست بدهد، اما تخیلش را از دست نمی دهد.
هلن خانزاده نمایشنامه نویسی را از 15 سالگی همزمان با تحصیل در دبیرستان آغاز کرد و این کار را جسته و گریخته تا سال 1371 ادامه داد و در آن سال، شاگرد استاد شماسی شد و در کنار شرکت در کلاس های تئاتر و نمایشنامه نویسی، مدرک کارشناسی فیزیک را اخذ کرد و تحصیلات خود را در رشته روانشناسی ادامه داد.
خانزاده سال سوم دبیرستان اولین نمایشنامه خود را نوشت و موفق به گرفتن دیپلم افتخار در جشنواره دانش آموزی شد و در جشنواره قلم هم در سال 1390 ، جایزه اول نمایشنامه نویسی را از آن خود کرد.
صادق حسنی کارگردان این نمایشنامه نیز به ایرنا گفت: این نمایشنامه برگزیده جشنواره سوره و ماه است و یکی از آثار خوبی است که توانستیم در لاهیجان آن را اجرا کنیم .
وی تصریح کرد: این نمایش که طی هشت روز در سالن اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان به اجرا درآمد، مورد استقبال خوب تماشاگران نیز قرار گرفت .
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.