سیامک حسن زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف شناسایی، تقویت و معرفی آثار برتر در حوزه نمایشی برای نخستین بار در شهرستان آستارا برگزار می شود.
وی افزود: هر نویسنده می تواند حداکثر 2 اثر با موضوع آزاد به همراه خلاصه ای از فعالیت خود تا 20 فروردین سال آینده به دبیرخانه جشنواره واقع در آستارا، بلوار خرمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب لوح فشرده ارائه دهد و این جشنواره شهرستانی اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: آثاری که موضوعات آنها مشکلات امروز انسان ها و مضامین بومی و فولکلور منطقه باشد از نظر هیات داوران در اولویت قرار خواهند گرفت.
وی اظهار کرد: اکثر نمایش ها در آستارا به صورت کارگاهی و بدون استفاده از نمایشنامه اجرا می شود و این جشنواره می تواند افق جدیدی را برای فعالان عرصه نمایش این شهرستان ترسیم کند.
حسن زاده در ادامه از برگزاری جشنواره ملی نمایش های آئینی و سنتی در تابستان 97 در شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در آمفی تئاتر روباز طرح سالمسازی سفیر امید به مدت پنج روز با ویژه برنامه های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: انجمن نمایش آستارا بعد از حدود 10 سال، فعالیت مجدد خود را با رویکرد ابتکاری آغاز کرده است و در هفته آینده هیات نظارت بر نمایش این شهرستان از بین پیشکسوتان و افراد تحصیلکرده این عرصه انتخاب خواهد شد.
آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و 400 هنرمند در قالب هفت انجمن هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سازماندهی شده اند.
7105
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.