سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: حدود 40 نفر از مرزبانان و مرزنشینان آستارا برای نخستین بار در اقدامی خودجوش از نوار ساحلی این شهرستان، حدود یک و نیم تن زباله جمع کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این خصوص بیان کرد: دوستداران طبیعت با همکاری نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا، یک تن زباله از محدوده تالاب استیل جمع کردند و مردم باید در نگهداری محیط زیست همت کنند.
محمدرضا روشنی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی حوزه محیط زیست بهانه ای برای حفاظت از این گنجینه خدادادی است، خاطرنشان کرد: از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری، خشکی تالاب ها و رودخانه ها و تولید پساب ها و پسماندهای کشاورزی و صنعتی، محیط زیست را در سال های اخیر به خطر انداخته است.
وی بیان کرد: محیط بانان در پارک طبیعت گردی پناهگاه حیات وحش آستارا، کیسه های زباله توزیع خواهند کرد تا با همکاری گردشگران، انباشت زباله را در طبیعت شاهد نباشیم.
بندر آستارا با 18 کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و تالاب استیل آن با 138 هکتار وسعت از مناطق گردشگری آن است و در این شهرستان روزانه به طور میانگین، 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.