حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت و خدمات نوروزی مساجد همزمان با ورود نخستین مسافران نوروزی آغاز می شود و مساجد مسیر سفر گردشگران، با پارچه نوشته هایی مشخص شده است.
وی بیان کرد: با توجه به ورود حجم زیاد گردشگران به آستارا در ایام نوروز، خدمات رسانی در مساجد در شرایط جوی نامساعد ضروری است و هیات امنای مساجد و محلات در این خصوص همکاری خواهند کرد.
وی اظهار کرد: یک هزار جلد کتابچه آداب نماز و فرایض دینی در سفر نیز برای توزیع به مسافران تهیه شده است.
87 مسجد و 128 هیات مذهبی در آستارا فعال است و این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.

** تالش برای استقبال مسافران نوروزی آماده شد
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش از اجرای 80 درصد مصوبات ستاد خدمات سفر و آماده شدن اماکن و مراکز اقامتی این شهرستان برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداری تالش افزود: تالش دارای ظرفیت های بالای گردشگری است و همه ساله ده ها هزار گردشگر وارد این شهرستان می شوند، اما میزان ماندگاری آنها کم است و باید با تامین زیرساخت های رفاهی و خدماتی افزایش یابد.
وی اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه های نظارتی، در تعطیلات نوروزی، بر واحدهای صنفی و خدماتی به طور مستمر نظارت و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
وی به شهرداران و دهیاران تاکید کرد ورودی ها و خروجی های شهر و حاشیه جاده ها را پاکسازی کنند و مساجد حاشیه جاده اصلی شهر توسط اداره اوقاف و امور خیریه برای پذیرش نمازگزاران آماده شود.
سید مرتضی مختاری رئیس اداره آموزش و پرورش تالش نیز در این جلسه گفت: ۲۲ واحد آموزشی با ۱۷۴ کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی آماده شده است.
احمد جهانگیری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری تالش نیز بیان کرد: چهار هتل، سه هتل آپارتمان با بیش از 180 تخت، 23 سالن غذاخوری بین راهی و هشت طرح ساحلی در این شهرستان برای اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی آماده است.
طرح های ساحلی گیسوم، قروق، تکی تازه آباد، آلالان اسالم، مروارید لیسار، چوبر، حویق و گلسار و پارک جنگلی سیاهداران، کوهستان جاده اسالم به خلخال و روستاهای مریان و سوباتان از مناطق گردشگری تالش است.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 7105 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.