حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارنگاران در تشریح این طرح اظهار داشت :طرح آرامش بهاری در بقعه شیخ زاهد لاهیجان و برفمجان سیاهکل از بیست و هشتم اسفند تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد .
به گفته وی این برنامه ها با اهدای جوایز همراه است و در این طرح محصولات خوب فرهنگی به مسافران ارایه می شود و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت ها برای ایجاد شادی معنوی مردم محلی و مسافران است .
وی افزود: 20مبلغ آموزش دیده اعزامی که 11نفر آنها از قم و بقیه از روحانیون محلی هستند این مراسم را پوشش می دهند تا بتوان از ظرفیت های موجود امام زادگان برای غنی سازی اوقات فراغت مردم استفاده کرد.
وی یادآورشد: در اجرای این برنامه ها هیچ کمکی از سوی هیچ نهاد و ارگانی صورت نمی گیرد و تمامی هزینه های اجرای این طرح ها از سوی منابع داخلی اوقاف و امور خیریه پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه مانند سایر دستگاههای خدمات رسان در ایام تعطیلات نوروز به عنوان یک نهاد فرهنگی به گردشگران و مسافران خدمت رسانی می کنند و به توسعه و ترویج مسایل اخلاقی و شرعی می پردازند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهارداشت: طرح آرامش بهاری مورد تاکید مقام های سازمان اوقاف و مقام معظم رهبری است و و رضایتمندی مسافران را در پی داشته است .
حجت الاسلام میرحسینی با اشاره به اینکه بیشترین تجمع گردشگران را در ایام تعطیلات نوروز در امام زادگان و بقاع داریم ، افزود: در نوروز سال گذشته 56هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال ، و دومیلیون نفر زائر نیز در ایام تعطیلات نوروز در بقاع و امام زادگان شهرستان های لاهیجان و سیاهکل حضور داشتند.
وی یکی دیگر از طرح های اوقاف و امور خیریه را برپایی طرح خیمه های معرفت ذکر و خاطرنشان کرد:این طرح با ایجاد تعدادی غرفه و با استفاده از روحانیون آموزش دیده در امام زادگان اجرا می شود و علاوه بر آموزش به کودکان به سوالات شرعی مسافران و زوار نیز پاسخ داده می شود.
وی یادآورشد: تلاش می شود در ترکیب هیات امنای مساجد داخل امام زادگان و بقاع متبرکه جوانان نیز وارد شوند تا خدمات به روز تری ارایه شود.
شهرستان لاهیجان و سیاهکل 169بقعه متبرکه و 578 موقوفه و سه هزار و 500 رقبه دارند و امور اوقافی این دو شهرستان با یک مدیریت واحد اداره می شود .
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.