محمدرضا نازک کار دوشنبه شب در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: فقط محور پونل- خلخال پس از بارش سنگین برف بدلیل احتمال ریزش بهمن و ایمنی ترددکنندگان این مسیر بسته شده است.
وی از عملیات پاکسازی محور پونل خلخال برای نوروز خبر داد و افزود: این مسیر برای نوروز امسال بازگشایی می‌شود .
وی تصریح کرد: برفی که از عصر امروز ( دوشنبه) در ارتفاعات غرب تالش گردنه حیران و دیلمان آغاز شده تاکنون در حد سفید پوش کردن بوده است و راهداران در این مسیرها برای برطرف کردن مشکلات احتمالی مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا در هنگام بارش ها در این فصل ،ضرورت دارد تا برای تردد در محورهای کوهستانی رانندگان ابزار ایمنی همچون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه و گرمایشی به همراه خود داشته باشند.
نازک کار همچنین از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی سفری ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.
کارشناس اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: بیشترین سرعت باد امروز ( دوشنبه)مربوط به منجیل و جیرنده با 54 کیلومتر بر ساعت بود.
سمانه نگاه تصریح کرد :در سواحل انزلی و شهرستان رشت نیز سرعت باد به افزون بر 43 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات غرب تالش و مسیر آستارا -اردبیل در گردنه حیران افزود : براساس نقشه های هواشناسی بارش ها تا صبح فردا ادامه دارد و آسمان استان برای فردا نیمه ابری تا ابری پیش بینی می شود .
482 راهدار در قالب 41 اکیپ راهداری در راه های استان مستقر هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.