رییس پارک علم و فناوری گیلان از استقرار 7 درصد شرکت‌های فناور کل کشور در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت،  مجید متقی‌طلب در نشست خبری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را هزار و 430 شرکت عنوان کرد و گفت: 42 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه 50 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: میانگین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد کشور 34 است و این آمار در گیلان ¼ برابر بیشتر از میانگین متوسط کشوری است.

وی میزان صادرات دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور را 214 میلیون دلار و در گیلان 925/0 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میانگین صادرات برای هر پارک و مراکز رشد در کشور 884/0 میلیون دلار است.

متقی‌طلب از استقرار 7 درصد شرکت‌های فناور کل کشور در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌های فناور در کشور 4 هزار و 400 و در گیلان 312 شرکت است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات دریافتی توسط واحدهای فناور در کشور بیش از 6 میلیارد تومان است، گفت: این تسهلات توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه، صندوق کارآفرینی، صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت و برای حمایت به پارک‌ها و مراکز رشد اختصاص یافت.

متقی‌طلب زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان را کشاورزی، فن‌آوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، الکترونیک، مواد، مکانیک، گردشگری، نانو و ارائه خدمات فنی مهندسی عنوان کرد. 

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های ارتقای توان تولید ملی است، خاطرنشان کرد: ایجاد کنسرسیوم صادرات کالا و خدمات دانش بنیان متشکل از 25 شرکت فناور و دانش‌بنیان و شرکت‌های خدمات بازرگانی و صادراتی به منظور صادرات به‌ویژه به کشورهای مشترک المنالفع CIS در راستای تقویت تشکل‌های صادراتی تخصصی، حمایت از تشکیل و توسعه شرکت‌های بزرگ صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات از برنامه‌های مهم پارک علم و فناوری گیلان است.  

متقی‌طلب با بیان اینکه در حوزه کشاورزی 60 پروژه کارگاهی برای توسعه اقتصاد روستا آماده شده، گفت: این طرح‌ها در راستای توسعه کاربر در مناطق مختلف جغرافیایی گیلان طراحی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.