فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی این شهرستان در پدافند غیر عامل استفاده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در ششمین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان آستارا افزود: توجه به پدافند غیرعامل نقش مهمی در پیشگیری، کاهش و مقابله با تهدیدات دارد و در این زمینه بهره‌مندی از دانش روز و استفاده از نظر پژوهشگران و صاحب نظران یک ضرورت جدی است.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه در آستارا وجود مراکز دانشگاهی است که باید تلاش کنیم از ظرفیت این مراکز و نگاه پژوهشگران، اساتید و صاحب نظران دانشگاهی با توجه به شناخت آنان از توانمندی، کاستی‌ها و ظرفیت های شهرستان بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این شورا در بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاهی حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با محوریت موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل مربوط به شهرستان مرزی بندر آستارا است که مراکز دانشگاهی با هدایت دانشجویان و اساتید در این زمینه می‌توانند از این حمایت بهره مند شوند.

فرماندار آستارا همچنین به برگزاری اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور که مجوز آن از سوی وزارت کشور و شورای پدافند غیر عامل استان گیلان صادر شده در آستارا اشاره کرد و افزود: فراخوان این همایش در سایت مربوطه منتشر شده و این همایش در نیمه اول سال آینده در آستارا برگزار می‌شود.

وی بهره‌مندی از ظرفیت های دانشگاهی در موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل و نقش نهادهای مردمی در این زمینه را از جمله دلایل برگزاری این همایش عنوان کرد.

رنجکش با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیرعامل بر ضرورت برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه و تدوین شناسنامه پدافند غیرعامل شهرستان برای اولین بار اشاره کرد و خواستار توجه مدیران آستارا به این مهم شد. اهمیت پدافند غیرعامل در زمینه‌های مختلف قابل بحث است و شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در این زمینه دارای شرایط خاصی است که باید بتوانیم با شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از تهدیدات این حوزه بکاهیم.

رنجکش داشتن آگاهی و برنامه‌ریزی بر اساس دانش و داشته ها را بسیار حایز اهمیت در مسیر سناریو نویسی برای روبرو شدن با تهدیدات احتمالی و مقابله با آن عنوان کرد.

وی همچنین بر برنامه ریزی در راستای آموزش‌های لازم برای فراگیری موضوعات مرتبط با پدافند غیر عامل در شهرستان برای مدیران و مردم نیز تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.