مدیرعامل سندرم داون گیلان روز شنبه در باره این جشنواره به خبرنگار ایرنا بیان کرد: فعالیت انجمن سندرم داون استان سه سال پیش در مرکز و شرق گیلان در شهرهای رشت و لاهیجان آغاز شد و مجوز تاسیس گروه سندرم داون در حوزه غرب نیز گرفته شده و بزودی در تالش افتتاح خواهد شد.
پیله ور جاوید افزود: روز گرامیداشت جهانی سندرم داون 21 مارس است که در ایران به دلیل همزمانی این روز با نوروز و تعطیلات، تصمیم گرفته شد در نزدیکترین جمعه به نوروز برگزار شود.
وی گفت: جامعه سندرم داون ایران می کوشد این کودکان را به عنوان افراد موثر و مفید در جامعه معرفی کند و شعار امسال ' نقش من در جامعه و ارمغانی که من برای جامعه خواهم داشت ' است.
پیله ور ادامه داد: نهمین دوره بازی های المپیک سندرم داون شامل کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، از 23 اسفندماه جاری تا سوم فروردین در شهر ابوظبی امارات برگزار خواهد شد و تیم ایران با 55 ورزشکار و مربی در این دوره از بازی ها شرکت خواهد کرد که از این تعداد 12 نفر گیلانی هستند.
وی افزود: سه نفر این بچه ها از شرق گیلان و چهار نفر از مرکز گیلان انتخاب شده اند و تیم ایران در 9 رشته ورزشی در این بازی ها شرکت می کند.
به گفته پیله ور، کودکان سندرم داون در چهار حوزه توانبخشی ، هنری ، ورزشی و اجتماعی فعال هستند و حوزه های هنر و ورزش، سریع ترین راه هستند که این کودکان می توانند توانمند و مفید باشند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.