به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی غروب پنجشنبه در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان افزود: پس از نیم قرن فعالیت دانشگاه، مصصم به حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم هستیم.
وی ادامه داد: دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاهی که در آن ارتباطات بین المللی با دانشگاه های جهان، بطور گسترده تر برقرار باشد، از اقتصاد دانش بنیان حمایت کند و چرخ تولید دانش به ثروت در آن محقق شود.
رضی خاطر نشان کرد: استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه آموزش عالی دارد و می تواند به استان دانشگاهی با تمام خصوصیات مورد نیازی که یک استان دانشگاهی دارد، تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به حمایت های نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: محقق شدن دستور ایشان مبنی بر پرداخت تخصیص 100 درصد اعتبارات دانشگاه ها از جمله این حمایت هاست.
وی ضمن قدردانی از نوبخت به نمایندگی از رئیسان دانشگاه های کشور بیان داشت: از معاون رئیس جمهوری می خواهیم که در راستای این حمایت ها، ترتیبی اتخاذ کند که مطالبات چند ساله همکاران در دانشگاه های استان صفر شود.
مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی گیلان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.
بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
همچنین دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.