به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان در رشت افزود: نقش و سهم بانوان و جوانان در اداره کشور صرفاً راه اندازی ستادی به عنوان نام آنها نیست بلکه بایستی در بخش های مختلف، حضور داشته و در تصمیم گیری ها دخیل باشند.
وی تصریح کرد: به جای نامگذاری ستاد و یا کارگروهی که به نام جوانان است، جوانان را عضو کارگروه های مختلف بکنیم که در تصمیم گیری ها دخیل باشند.
سالاری ادامه داد: همه مسائل جامعه به جوانان مربوط است، اینکه مستثنی کنیم که با شرایط سنی جوانان همخوانی ندارد و به جوانان مربوط نیست، صحیح نیست و باید زمینه را طوری فراهم کنیم که جوانان در همه مسائل حضور داشته و در تصمیم گیری ها موثر باشند.
وی با اشاره به کمیته های 48 گانه برنامه های راهبردی توسعه استان تصریح کرد: در 48 کمیته شناسایی توانمندی ها، 48 نفر با تخصص های مختلف مرتبط با موضوعات آن کمیته شناسایی شوند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همه این موضوعات به جوانان ارتباط دارد زیرا هر تصمیمی که می گیریم ، سال های بیشتری از عمر طبیعی جوان باقی مانده و باید در تصمیمات به آینده شان اثرگذار باشد.
وی گفت: در شورای عالی اداری که با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود، اطلاع دارم که با تدبیر ایشان مصوبه ای برای حداقل های سهم مدیریتی بانوان و تاکیداتی برای استفاده از ظرفیت جوانان در سطوح مختلف در استان ها داشته اند.
سالاری تصریح کرد: هم انتظار جوانان گیلان و هم دولت بویژه رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری و آنهایی که در دولت سیاست گذار هستند ،تاکیدشان این است که از جوانان و بانوان بیشتر استفاده کنیم.
وی با اشاره به سوابق حضور جوانان در عرصه های مختلف در دوران اول انقلاب گفت: آنهایی که در گذشته کار کردند، بخش عمده ای از آنها موفق هستند و ما انتظار بیشتری از آنان داریم که اکنون کمک کنند تا جوانان نقش بیشتری در اداره جامعه داشته باشند.

** آثار خلاصه کردن مشاغل به سیستم دولتی برای جامعه خطرناک است
استاندار گیلان در بحث کارآفرینی بانوان گفت: گیلان استانی باظرفیت است و اینکه تمام فرصت های شغلی را در استخدام دولتی و یا شرکت های دولتی و یا نهادهای عمومی خلاصه کنیم، جواب نمی دهد.
وی ادامه داد: آمادگی داریم برای فراهم زیرساخت ها و ایجاد مشاغل مورد نیاز تسهیلات بدهیم تا اینکه هزاران جوان را به دستگاه ها تزریق کنیم.

** ایجاد نشاط با فراهم شدن زمینه فعالیت های اجتماعی و شغلی در جامعه
استاندار گیلان با اشاره به اینکه معتقدیم جامعه را باید با نشاط کنیم ، تصریح کرد: وقتی عده ای فضایی درست می کنید که کار انجام نشود، چطور باید کار ایجاد شود؟ قانون حدود را مشخص کرده است.

** به بستن و تعطیل کردن رسانه ها اعتقادی ندارم
سالاری با بیان اینکه برخی رسانه ها در مواقعی بداخلاقی یا بی اخلاقی می کنند، گفت: معتقد به بستن و تعطیل کردن رسانه ها از هیچ گروه و گرایشی نیستم و باید افکار عمومی، خودشان آنها را طرد کنند.
وی ادامه داد: فضای مجازی یکی از راه های موثری است که با هم حرف می زنیم و می خواهم کسی هتک حرمت نشده و به فردی تهمت زده نشود.
وی در خاتمه سخنانش گفت: مدیرانی که برای استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان، هنوز گام های موثری برنداشته اند، همت کنند تا بتدریج جامعه را بدست صاحبان اصلی اش بسپاریم.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.