به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت روز شهدا در فرمانداری آستارا افزود: وصیت نامه های شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس باید در موزه شهدای آستارا در معرض دید عموم قرار گیرد و تاثیرات فرهنگی بالایی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بهسازی و ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان نیز توسط سازمان های متولی نظیر شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران ضرورت دارد.
وی با تاکید بر این که دیدار با خانواده های شهدا باید در دستور کار روسای ادارات قرار گیرد و در ایام نوروز نیز از خانواده های شاهد دلجویی شود افزود: در سال جاری به چهار فرزند شهید و ایثارگر، 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود کم پرداخت شده است.
رنجکش اظهار کرد: بنیاد شهید و دستگاه های فرهنگی باید در یادواره شهدا به نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت توجه و با شیوه های جدید و متناسب با ذائقه مخاطبان، برنامه ها را برگزار کنند.
امام جمعه آستارا نیز در این نشست گفت: برنامه های فرهنگی شهدا باید در شان جایگاه والای آنها برگزار شود تا تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: کارهای مسئولان در شناساندن جایگاه والای شهدا از مصادیق بارز زنده نگه داشتن نام شهداست و باید استمرار داشته باشد.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا نیز در این جلسه گفت: پیاده روی خانوادگی از مزار شهدای شهر تا مزار شهدای گمنام و یادواره شهدا در حرم امام زادگان به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در آستارا برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان ، 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

**فرماندار آستارا: حفاظت منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و دیدار با کارکنان آن اداره گفت: باید مشارکت جدی در صیانت منابع طبیعی داشته باشیم و فرهنگ سازی در این راستا ضرورت دارد.
وی افزود: اجرای برنامه های توسعه محور، نفی کننده منابع طبیعی نیست بلکه باید با در نظر گرفتن قوانین، هدف های توسعه را محقق کنیم.
وی اضافه کرد: توجه به ارزش افزوده منابع طبیعی و بهره‌مندی صحیح از این نعمت خدادادی برای رفع مشکلات مردم باید در برنامه ریزی های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا قرار گیرد.
وی با گرامیداشت یاد سه جنگلبان آستارایی جان باخته در حادثه سقوط خودرو به دره در اواسط سال جاری، تصریح کرد: امکانات موجود، جوابگوی حجم ماموریت‌های منابع طبیعی این شهرستان نیست.
15 تا 22 اسفندماه، هفته منابع طبیعی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.