به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در دیدار با جمعی از ایثارگران استان در رشت افزود: زمانی که کشور نیاز داشت، شما اوج فداکاری را انجام دادید و هر آنچه اکنون انجام می شود، وظیفه است و جبران بخش کوچکی از محدودیت هایی است که برای شما بوجود آمده است.
وی با بیان اینکه رزمندگان در جبهه های نبرد، با خداوند متعال معامله کرده اند، تصریح کرد: خداوند به شما ارج می دهد و اگر دستگاه ها نتوانند وظایف خود را به صورت کامل در مقابل شما انجام بدهند، مردم از هر قشر و با هر فکر و گرایشی همواره قدردان شما هستند.
وی به بحث استخدام ایثارگران و خانواده های شهدا در اداره ها نیز اشاره و بیان کرد: در این مسئله ورود کردم؛ درصورتی که از لحاظ سهمیه ایثارگران و مواردی دیگر، قانون رعایت نشده باشد، با جدیت برخورد می کنم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: استخدام بایستی قانونی، رقابتی و از طریق آزمون باشد و اگر یک نفر هم به صورت غیر قانونی بکارگیری شود، خلاف مقررات است.
وی بر لزوم مناسب سازی معابر، پیاده رو ها و دیگر اماکن عمومی برای جانبازان تاکید کرد و با اشاره به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: بخش اعظمی از آیین نامه نیز تصویب شده است.
استاندارگیلان خاطر نشان کرد: دولت به ویژه رئیس جمهوری به خانواده شهدا و ایثارگران توجه خاصی دارد و تاکید ایشان به وزرا ، استانداران و فرمانداران درباره این قشر آن است که همه ما مرهون این افراد هستیم.
وی سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران را امری مهم دانست و گفت: به تبلیغ این موضوع هم تاکید دارم تا همه بدانند که وظیفه ما همین است و دولت نیز عزم خود را برای توجه و حمایت از این اقشار جزم کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه گفت: یکی از دغدغه های ایثارگران بحث اشتغال است که ظرفیت های قانونی خوبی را در این رابطه داریم.
عبدالله پاکاری افزود: اگر ظرفیت های قانونی اجرا شود، بار مشکلات آنها کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: 25 درصد سهمیه قانونی مربوط به اشتغال این اقشار است که دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند.
پاکاری گفت: در حال حاضر حدود شش هزار دانشجو تحت پوشش داریم که بتدریج به لیست بیکاران اضافه می شود که در صورت اجرا شدن قانون حمایت از ایثارگران، بسیار راهگشا خواهد بود.
گیلان حدود هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.