قائم مقام وزیر راه و مسکن و شهرسازی گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر کشور اعتبار نیاز است و دولت در تلاش است اعتبار لازم برای ایجاد مراکز خدماتی و آموزشی مسکن مهر را تامین کند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس و برخی اعضای شورای شهر رشت با نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس در دفتر فرماندار رشت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور مهر آبادی قائم مقام وزارت راه و شهرسازی، خاوری، مدیر کل مسکن و راه و شهرسازی گیلان، فرماندار شهرستان رشت، عبدالهی رئیس شوراهای اسلامی گیلان و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا صورت گرفت، مشکلات مسکن مهر بررسی شد.

قائم مقام وزیر راه و مسکن و شهرسازی در این دیدار تاکید کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر کشور اعتبار نیاز است و دولت در تلاش است اعتبار لازم برای ایجاد مراکز خدماتی و آموزشی مسکن مهر را تامین کند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تعداد واحدهای این مجتمع مسکونی در محدوده منطقه ۵ شهر رشت ابراز کرد: تعداد ۱۵۶۰۰ واحد مسکونی تاکنون تحویل داده شده است. اما این محدوده مشکلاتی که دارد که می باید به کمک مدیریت شهری رفع شود.

سید محمد احمدی افزود: ایجاد امکانات آموزشی از مهمترین اولویت ها است. این محدوده نیازمند حداقل ۲۸ واحد آموزشی ۳۰۰کلاسه دارد.

وی اجرای آسفالت معابر مسکن مهر را نیز از وظایف شهرداری خواند و ادامه داد: با وجود تراکم جمعیتی در این محدوده لازم است یک ایستگاه آتش نشانی مجهز در محدوده مسکن مهر احداث گردد.

احمدی، همچنین ابراز کرد: اجرای پروژه تصفیه خانه مسکن مهر تنها ۴۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و باید برای تکمیل آن همت کرد.

فرماندار رشت مهمترین گلایه سرمایه گذاران مسکن مهر را عدم تکمیل آورده از سوی خریداران و تعاونی ها عنوان کرد و افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین مجموعه شورا و شهرداری می باید کمک کنند تا مشکلات این محدوده مرتفع گردد.

در این دیدار همچنین، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، احداث کتابخانه عمومی را نیاز این محدوده خواند و افزود: بنا بر پیگیری های مدیر کل راه و شهرسازی مقرر شد تا زمینی به منظور احداث کتابخانه عمونی مسکن مهر تخصیص یابد.

محمد حسن عاقل منش ابراز امیدواری کرد با اختصاص این زمین، سال آتی بتوانیم کتابخانه عمومی را به ساکنان مسکن مهر هدیه دهیم.

رئیس شورای شهر رشت نیز ابراز کرد: شورا و شهرداری در تلاشند مشکلات مسکن مهر برطرف شود.

امیر حسین علوی افزود: شهردار رشت بواسطه حضور در نشست شهرداران کلانشهر رشت در اصفهان نتوانستند در این دیدار حضور یابند.

وی ادامه داد: شهرداری رشت تاکنون خدمات زیادی در مسکن مهر ارایه داده است؛ اجرای آسفالت معابر، کفپوش پیاده روها، روشنایی معابر و اجرای زیر ساخت های مناسب و... از مواردی است که شهرداری با تحمل هزینه زیاد انجام داده است.

 

رئیس شورا خواستار حمایت های مادی فرمانداری رشت برای اجرای خدمات عمومی در محدوده مسکن مهر نمود و تاکید کرد: بودجه شهرداری به تنهایی کفاف اجرای پروژه های زیر بنایی در مسکن مهر را نمی دهد.

علوی افزود: ساکنان این محدوده از اقشار کم برخوردار جامعه هستند و اگر حمایت های مسئولان ارشد شهرستان و حتی استان نباشد ممکن است نرسیدن ساکنان این محدوده به خواسته های بحق شهروندی منجر به ایجاد تبعات اجتماعی گردد.

کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز بر ارایه خدمات شهری در این محدوده تاکید کرد و افزود: اعتراضات شهروندان این محدوده بحق است و باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: زیر ساخت های شهری در مسکن مهر اجرایی نشده است و از دیگر سو در بحث مالکیت خانه ها نیز چالش هایی وجود دارد.

کوچکی نژاد، ترافیک محدوده پل گاز به پل طالشان به خاطر تمرکز جمعیتی در مسکن مهر را هم از دیگر معضلات این محدوده خواند و از قائم مقام وزیر مسکن و راه و شهرسازی خواست تا اعتبار دولتی مسکن مهر را که دولت متعهد شده، تخصیص دهد.

حسنی، دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز ضمن قدردانی از پیگیری های مدیریت شهری برای کسب اعتبارات دولتی افزود: حل مشکلات محدوده مسکن مهر باید از اولویت های ما باشد.

 

مدیر کل مسکن و شهرسازی گیلان در این جلسه گزارشی از روند پروژه مسکن مهر و واحدهای تحویل داده شده ارایه داد و گفت:برای ساخت ۷۴هزار واحد مسکن مهر پروانه صادر شده است که از این تعداد ۹۹۸/۶۲ واحد تحویل مالکین داده شده است . واحدهایی نیز در تکلف اداره کل مسکن و شهرسازی است که ۴۸۰۰ واحد تحویل داده شده است.

خاوری افزود: تاکنون ۸۰درصد واحدهای مسکن مهر پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت همکاری تعاونی ها تا اواسط سال بعد همه واحدها تحویل داده می شود.

وی مشکل فاضلاب و ترافیک این محدوده را نیز اساسی خواند و تصریح کرد: مطالعات احداث رینگ ۹۰متری از سوی شهرداری انجام شده است ولی با توجه به اعتبارات ناکافی شهرداری امکان اجرای آن را نمی دهد و لازم است وزارتخانه اعتبار لازم برای ایجاد این رینگ را تخصیص دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ابراز خشنودی از پیگیری مدیران شهری برای رفع مشکلات مسکن مهر ابراز کرد: خوشبختانه پیگیری های خوبی از استان گیلان صورت گرفته است. تعداد زیادی از واحدها در تملک مالکین است و دولت نیز تمهیدات بانکی ارزان و برون سپرده فراهم نموده که کار تداوم یابد.

مهر آبادی افزود: واحدهای نیز در حال احداث است که باید طی تفاهم نامه سه جانبه کارهای قانونی آن انجام گردد.

وی به مضیقه های مالی دولت نیز اشاره کرد و افزود: برای تکمیل مسکن مهر کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تکمیل تمامی واحدها تاکنون جلسات مشترکی با شرکت های تعاونی مسکن مهر داشته ایم.

مهرآبادی تاکید کرد: وزارتخانه برای احداث مراکز آموزشی در محدوده مسکن مهر و دیگر زیر ساخت های رفاهی، اعتبار لازم را تخصیص خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.