به گزارش ایرنا مجید جی افرام روز پنجشنبه در نشست مجمع بسیج مهندسان کشور در سرسرای مجتمع فجر اهواز اظهار کرد: در حال حاضر اگر عملکرد و فرآیند یک سازمان و نهاد را به صورت مصداقی مورد بررسی قرار دهیم، به نتیجه درستی دست پیدا نمی کنیم.
وی افزود: اگر در زلزله اخیر کرمانشاه با ساختمان هایی مواجه بودیم که مقاومت سازه ای نداشتند اما در سوی دیگر در شهرستان اسلام آباد بیمارستانی داشتیم که مقاومت خود را حفظ کرد و همین میزان تلفات جانی در برخی اماکن، گویای وجود ساختمان های خوب دارای مقاومت است.
وی همچنین به مغایرت ساخت با پروانه و نقشه های مصوب در کشور اشاره کرد و گفت: در این چرخه تنها نظام مهندسی مقصر نیست و اختیار و قدرت کامل در این حوزه به نظام مهندسی ساختمان برنمی گردد بلکه اگر بررسی درستی صورت گیرد شاید نظام مهندسی کمترین اشکال و ایراد را داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر در حال حاضر با وضعیت نابهنجاری مواجه هستیم این سوال مطرح است که آیا وزارت راه و شهرسازی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده که در آینده شهردار بخواهد به عنوان نماینده حاکمیتی این وظایف را اجرایی کند.
وی گفت: نظام مهندسی در حلقه شومی گرفتار شده و اگر عوامل اجرایی آموزش نبینند و کیفیت مصالح ساختمانی پایین باشد نظام مهندسی قوی هم نمی تواند کار ایده آلی در این زمینه انجام دهد.
وی گفت: هیچ سیستمی در طبیعت ایده آل نیست چرا که در نظام فنی ـ اجرایی کشور نیز پدیده شوم مدرک و امضاء فروشی وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم کیفیت خدمات مهندسی افزایش یابد، باید به سمت نظارت مقیم حرکت کنیم.
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت مهندسی ساخت و ساز و همچنین خدمت رسانی به مردم از جمله اهداف این سازمان بوده و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می گیریم.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.