سمانه که نام هنری(شیلان) به معنی گل نسترن کوهی را برای خود برگزیده متولد ٢٤بهمن ١٣٦٥ رشت شهر باران و هنر و فرهنگ است. شیلان دیپلم نقاشی را سال 1384 از هنرستان کیومرث صابری زادگاهش گرفت .
می گوید:بعد از اخذ دیپلم دو سال در آموزشگاه هنرهای تجسمی سروش نزد استاد ارجمندم ابراهیم نوروزی آموزش دیدم و پس از مدتی وقفه تصمیم به آموختن نقاشی به شکل آکادمیک در دانشگاه گرفتم. سال 1391 شروع به تحصیل نقاشی در دانشگاه گیلان کردم و تیرماه 1396 فارغ التحصیل شدم و نقاشی را به صورت حرفه ای نزد استاد راهنمایم آقای علیرضا اکرمی مدیر گروه نقاشی دانشگاه گیلان فراگرفتم .
می گوید کارهایش بیشتر به سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی (فیگوراتیو ) است و با رنگ اکرولیک روی بوم های بزرگ نقش آفرینی می کند.
این هنرمند جوان افزود: از افراد تاثیر گذار در دوره ی فعالیت هنری ام استاد علیرضا اکرمی است که ایده ی عنوان ویرانشهر را با راهنمایی و کمک ایشان با الهام گرفتن از نوع طراحی و تکنیک و رنگهای خاکستری و بکارگیری خطهای اکسپرسیونیستی و هیجانی و بداهه انجام دادم .همچنین استاد امیر شعبانی پور نیز در تقویت کارهایم نقش بسزایی داشته اند.
شیلان ، عواقب و اثرات جنگ را به تصویر می کشد تا ارزش صلح را به مخاطب بنمایاند.
می گوید: کار من درباره انسان است ، ولی انسان به عنوان سوژه ی اصلی در کار من غایب است . من عملکرد و رفتار ناامید کننده انسان را در نقاشی ام به تصویر کشیدم ، اینکه انسان چگونه می تواند دستاوردهای تمدنی خود را به واسطه ی جاه طلبی های سخیف خود به ویرانه ای تبدیل کند .
این هنرمند خلاق ، رفتار انسان معاصر در قبال طبیعت و تمدن دست ساخته ی خود را ناامیده کننده می داند .
شیلان معتقد است :جنگی که دنیا را فرا گرفته نتیجه ی این جاه طلبی است ومی گوید:من خرابه های حاصل از جنگ را به تصویر می کشم.
در شرح تابلوهای ' ویرانشهر'ش می افزاید: من منتقد جنگی هستم که حاصلش چیزی جز ویرانی نیست و می خواستم با نقاشی هایم بگویم بزرگترین دشمن انسان خود انسان است.
سمانه شیلان سلیمی شرکت در سه نمایشگاه گروهی نقاشی و یک نمایشگاه گروهی طراحی ، و همچنین برگزیده شدن یک اثر نقاشی اش در نخستین سالانه ی طراحی و نقاشی دانشگاه گیلان را در کارنامه دارد.
شیلان به دنبال تجربه های جدید در این عرصه است تا آنچه را در ذهن دارد به روی بوم بنشاند . می گوید برای مجموعه کار جدیدم می خواهم با مواد جدید و آزمون و خطا به تکنیک جدیدی دست پیدا کنم .
برپایی نمایشگاه انفرادی از مجموعه کارهای ویرانشهر از برنامه های آتی این هنرمند جوان است.
این هنرمند جوان و خلاق بیان می دارد :امیدوارم روزی سایه سیاه جنگ از سر تمدن بشری برچیده شود.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.