به گزارش خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه که عصر شنبه افتتاح شد، 120 نقاشی از کودکان سه تا 12 ساله کرمانشاهی به معرض دید عموم گذاشته شد.
هنرمند کردستانی که این نقاشی ها را گردآوری و در این نمایشگاه عرضه کرده است گفت: برای کمک به کودکان و زلزله زدگان به منطقه سرپل ذهاب رفته بودیم که دیدم یکی از این کودکان بر روی کارتنی نقاشی می کشد و به من گفت که کاغذ و مداد رنگی نداریم.
نگین وکیلی افزود: این اتفاق جرقه ای در ذهن من شد و پس از آن با برپایی چادری و توزیع کاغذ، مدادرنگی، پاستیل و ماژیک میان این کودکان فرصت لازم را برای آنها فراهم کردیم که نقاشی بکشند.
او ادامه داد: وقتی کودکان به ترسیم نقاشی می پرداختند، بسیاری از بزرگترها هم در آنجا حضور پیدا می کردند و به تماشای نقاشی ها می پرداختند که نشان می داد نیاز روحی دارند که با دیدن این نقاشی ها رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه در همان ابتدای آغاز به کار نمایشگاه چند تابلو به فروش رفت اظهار کرد: هزینه دریافتی از فروش تابلوی هر کودک به خود آن کودک زلزله زده در کرمانشاه داده می شود.
بیشتر این نقاشی ها مربوط به محله فولادی های سرپل ذهاب بود و در میان نقاشی ها اثراتی از زلزله، تخریب و از دست دادن عزیزان این کودکان نیز دیده می شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
گالری هنر در خیابان فردوسی سنندج که پیشتر با عنوان نگارخانه ارشاد سنندج شناخته می شد اکنون در اختیار انجمن هنرهای تجسمی قرار دارد.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: عبدالله رحمانی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.