حسین سعیدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری لاهیجان همه ساله در آستانه سال نو به منظور زیباسازی منظر شهری، پاکسازی و نظافت معابر و کوچه های شهر اقدام به راه اندازی گشت شهرآرا می کند و امسال نیز این گشت فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به تاکید شهردار مبنی بر اینکه شهروندان باید از زندگی در شهر احساس آرامش کنند، ادامه داد: شهر برای استقبال از بهار و مسافران و گردشگران نوروزی آماده می شود و می کوشیم در مدت زمان کوتاهی، با جمع آوری ضایعات و نخاله های ساختمانی در خیابان ها و معابر شهر لاهیجان، این شهر را شایسته پذیرایی از مهمانان کنیم.
سعیدی از شهروندان نیز خواست از ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در معابر شهر خودداری کنند و زباله ها را هر شب ساعت 21 مقابل درب منازل قرار دهند تا نسبت به حمل بموقع آنها اقدام شود.
شهر لاهیجان دارای افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت است و با داشتن آثار تاریخی و دینی نظیر آرامگاه و موزه چای کاشف السلطنه، مقبره شیخ زاهد، مسجد جامع، بقعه میرشمس الدین و امیرشهید، مسجد اکبریه، استخر معروف، بام سبز و تله کابین و باغ های همیشه سبز چای از کانون های مهم گردشگری استان گیلان محسوب می شود.
سالانه بیش از سه و نیم میلیون مسافر و گردشگر به این شهر سفر می کنند که بیشتر این سفرها در ایام تعطیلات نوروزی است.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.