به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر علمی این همایش روز پنجشنبه در آئین آغاز این رویداد علمی در هتل اسپیناس آستارا گفت: این همایش دو روزه به همت فرمانداری آستارا، استانداری و پارک علم و فناوری استان گیلان، شوراهای اسلامی و شهرداری های شهرهای آستارا و لوندویل و حمایت علمی و معنوی دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی متعدد برگزار می شود.
اورنگ استقامت افزود: بیش از 150 اثر و مقاله پژوهشی در موضوعات گردشگری، کشاورزی، شیلات، بندر و کشتیرانی، مدیریت و طراحی شهری و صادرات و واردات در دبیرخانه همایش دریافت شده و 37 اثر به صورت پوستر و 19 مقاله به شکل سخنرانی در همایش ارائه خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با کاربردی شدن دیدگاه های علمی، گام های بلندی در توسعه همه جانبه آستارا برداشته شود و این همایش علمی به جذب سرمایه گذاران متعدد و کارآفرینان آزموده برای ایجاد تولید و اشتغال در آستارا بینجامد.
مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این آئین گفت: بهترین راهکار توسعه اشتغال و درآمد، کاربردی کردن ایده های علمی در حوزه اقتصاد و تجارت است و باید به نوآوری های جوانان خلاق و صاحب فکر استان، بیش از پیش بها داده شود.
وی بیان کرد: استمرار همایش های علمی نظیر فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا با طرح دیدگاه های اندیشمندان حوزه های مختلف، در احیای ظرفیت های توسعه و بالندگی اقتصادی و گردشگری این شهرستان موثر خواهد بود.
افتتاح نمایشگاه توانمندی های بخش های مختلف دولتی و خصوصی آستارا، طرح مقالات و آثار پژوهشی، سخنرانی چهره های سرشناس علمی و نشست های تخصصی کارشناسان و صاحب نظران با فعالان اقتصادی از بخش های متنوع این همایش خواهد بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار:کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.