به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در بیست و هشتمین جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار کرد: تاکسیرانان در کلانشهر رشت در گذر سال ها خیلی مظلوم واقع شده اند که بایستی کاری برای این قشر انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر چه متولی این کار شهرداری نیست و در هیچ جای قانون هم نوشته نشده اما ما از آنجایی که نمایندگان مردم در شورا هستیم بایستی کاری برای آنان انجام دهیم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که بایستی راهکار متفاوتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی رشت انجام شود، تصریح کرد: قرار شد تا شهرداری در لایحه ای مجوزی را برای این کار از شورا دریافت کند.
وی در ادامه با اشاره به این که در کنار ناوگان عمومی ، نام های متفاوتی (شبه عمومی) آمده ، اظهار کرد: مجوزهایی تحت عنوان تاکسی اینترنتی صادر می شود که عملا تحت نظارت هیچ دستگاهی نیست.
علوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان انجام برنامه میزخدمت در هفته گذشته در یکی از مساجد رشت و اهمیت راه اندازی این میز خدمت و تداوم آن اضافه کرد: در این برنامه بسیاری از مشکلات مردم در منطقه مربوطه مرتفع شد.
وی با اشاره به سرریز شدن فاضلاب به داخل خیابان ها به عنوان یکی از مشکلات مطرح شده مردم در برنامه میزخدمت و انتقاد از این وضعیت خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل به کمک آب و فاضلاب نیاز است.

* خارج کردن 100 تا 150 دستگاه تاکسی فرسوده
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه جلسه شورا اظهار داشت: پیش بینی می شود که در فاز اول 100 تا 150 دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم و تاکسی هایی در شان مردم این کلانشهر فعال شود.
اسماعیل حاجی پور خاطر نشان کرد: در این برنامه تسهیلاتی با سود 2 تا 4 درصد ارایه خواهد شد که جزییات آن در صورت تصمیم نهایی بیان می شود.
وی با تاکید بر این مطلب که ناوگان شهری رشت نیازمند نوسازی است اظهار امیدواری کرد که با همفکری ، اتفاقات خوبی در این باره در این کلانشهر به وقوع بپیوندد.
حاجی پور با اشاره به آمادگی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در کلانشهر رشت این مرکز حداکثر تا هفته آینده افتتاح خواهد شد.

* تعداد زیادی از محلات رشت فاقد سیستم فاضلاب شهری هستند
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز بیان داشت: تعداد زیادی از محلات این کلانشهر فاقد فاضلاب شهری هستند و مردم از این وضعیت رنج می برند.
فاطمه شیرزاد خاطر نشان کرد: در هوای گرم سیستم فاضلاب شهری در داخل کوچه ها و حتی در منازل مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار رشت سرریز می شود که بایستی اقدامات جدی در این باره انجام گیرد.
وی با بیان این که بر اساس خبرهای رسیده سهم رشت در ردیف بودجه 97 ناچیز است، اظهار داشت: نیاز است تا سهم ردیف بودجه سال 97 در اجرای پروژه های اصلاح سیستم فاضلاب در کلانشهر رشت را افزایش دهند.
در این جلسه با طرح ایجاد خانه مشروطه گیلان در خانه حاج میرزاخلیل رفیع اولین شهردار رشت در مکان فعلی شورا موافقت شد. بر اساس این طرح مقرر شد ساختمان تاریخی شورای اسلامی کلانشهر رشت که خانه حاج میرزاخلیل رفیع اولین شهردار رشت و از سردمداران مشروطه گیلان پس از تغییر مکان شورا، به عنوان خانه مشروطه گیلان مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین قرار شد تا شهرداری رشت دستورالعمل اجرایی آن را در مدت یک ماه آماده و برای تصویب به شورا ارایه کند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشار:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.