به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی غروب دوشنبه در سومین جلسه پنجمین دوره جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: در اولین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی قرار بر این شد تا جلسات شورا دو بار در هفته حداقل برای ماه اول برای سرعت بخشیدن به کارها و انتخاب شهردار رشت برگزار شود.
وی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی رشت با تعامل و همفکری شهردار دارای قابلیت ها و شایستگی های به دست گرفتن سکان مدیریت این کلانشهر را انتخاب خواهند کرد تا تصمیمات و مصوبات اعضای شورا در صحن را، به اجرا بگذارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تصمیم هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر رشت مبنی بر حضور چرخشی خبرنگاران برای پوشش خبری در صحن شورا خاطر نشان کرد: این تصمیم بر اساس محدویت مکان برای حضور خبرنگاران در صحن و حفظ آرامش در جلسه شورا، گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی رشت از خبرنگاران خواست تا با اعضای شورای اسلامی این کلانشهر در رابطه با این تصمیم همکاری کنند.
رضا رسولی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: نظامنامه نطق های پیش از دستور جلسه شورای اسلامی این کلانشهر بایستی تهیه شود تا هر نطقی در شورا بیان نشود.
وی در رابطه با تصمیم گیری برای انتخاب شهردار کلانشهر رشت اظهار کرد: ضروری است تا با کیفیت و زمان مناسب فرآیند انتخاب شهردار را طی کنیم و این یکی از خواست های مردم است.
وی با بیان این که رشت تشنه انتخاب شهردار است، خاطر نشان کرد: با اراده جمعی اعضای شورا در مدت چهار روز مصاحبه با 22 نفر از نامزدهای به دست گرفتن کرسی شهرداری رشت را سپری کردند که در فرآیندی بایستی به گزینه های حداقلی برسیم تا تصمیم نهایی گرفته شود.
احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای اسلامی رشت نیز اظهار امیدواری کرد تا در ادامه اعتماد مردم بتوانیم خدمتگزاری صادق، کوشا و پویا برای مردم رشت و توسعه این کلانشهر باشیم.
وی با تاکید بر این که اعمال تفکر سیاسی را نباید در کار اجرایی دخالت داد، اظهار کرد: دخالت تفکر سیاسی در کار اجرایی خیانت بزرگ به نظام ، انقلاب و ارزش های آن است.
وی با بیان این که در روز اول در فهرست امید ثابت کرده ایم که برای همکاری و رفاقت آمده ایم، خاطر نشان کرد: همه با هم در کنار یکدیگر بایستی برای توسعه شهرمان کمک کنیم.
رمضانپور نرگسی اصحاب رسانه را پلی بین شورای شهر و مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران با حفظ امانت داری مشکلات و معضلات مردم را به ما بگویند و تصمیمات خوب و موثر شورا را برای مردم بیان کنند.
وی درباره انتخاب شهردار نیز خاطر نشان کرد: کسی را که به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب می کنیم بایستی قدرت تعامل به نهادها و سازمان های را داشته باشد تا بتواند با کسب اعتماد عمومی شهر را با جذب سرمایه گذار نجات دهد.
در این جلسه اعضای هر یک از کمیسیون های عمران و توسعه شهری، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و برنامه و بودجه و حقوقی انتخاب شدند.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و 10 سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.