به گزارش ایرنا ، مصطفی سالاری روز شنبه در مراسم افتتاح سالن کشتی لاهیجان افزود: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان نیاز جدی مردم این شهرستان است که باید هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی آن اقدام شود و با سرعت با محوریت گردشگری کشاورزی فعال شود تا از ظرفیت ساحل دریا و تالاب بی نظیر امیرکلایه در این منطقه به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه 200میلیارد تومان تسهیلات ویژه گردشگری روستایی به منظور ایجاد اشتغال برای مردم پرداخت می شود اظهارداشت:دولت قول داده است از محل 300میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی که با بهره چهار تا شش درصد پرداخت می شود حداقل 200 میلیارد تومان جهت تسهیلات ویژه گردشگری روستایی به استان گیلان پرداخت نماید تا بتوان از ظرفیت های روستایی ،جنگل ، تالاب ها و رودخانه های گیلان با حفظ رویکرد صیانت از طبیعت استفاده کرد .
وی از شهرستان لاهیجان به عنوان کانون پیشرو گردشگری یاد و اضافه کرد:با توجه به اینکه کارهای خوبی در لاهیجان انجام شده است ولی هنوز از همه ظرفیت های این شهرستان استفاده نشده است و می توان خیلی بیشتر از این نعمت های خدادادی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بهره مندشد.
وی گفت :لاهیجان سرزمینی است که فرصت های بی نظیری برای گردشگری دارد و دولت از سرمایه گذاری در این شهرستان حمایت می کند و تمام کسانی که تمایل دارند به هر میزان از ساخت یک کلبه روستایی بوم گردی تا ساخت هتل و تله کابین در این شهرستان سرمایه گذاری نمایند از آنان با پرداخت تسهیلات حمایت می شود.
سالاری افزود:این آمادگی وجود دارد با سرمایه خود مردم و تسهیلاتی که دولت پرداخت می کند در این زمینه ها شغل ایجاد شود و دستور داده شده است که در صدور مجوزها تسریع شود و با همکاری همه دست اندرکاران بویژه اعضای شوراها ، شهرداران ، بخشداران و روسای ادارات و میراث فرهنگی و گردشگری زمینه سرمایه گذاری فراهم و معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه با واگذاری مالکیتی اراضی ملی به هر شکلی مخالف هستیم یادآورشد:محدودیت و بروکراسی بی جهت باید حل شود و واگذاری عرصه های سرمایه گذاری به سرعت صورت گیرد تا واگذاری اراضی صرفا برای بهره برداری انجام گیرد که حتی واگذاری در جنگل را نیز قانون اجازه داده است.
وی تاکید کرد :در مسیر تله کابین به دریا در بام سبز لاهیجان می توان حدود 500کلبه چوبی ایجاد کرد و در این مسیر مجوز مراکز پذیرایی و خدماتی داده می شود تا رونق در این منطقه بیش از پیش شکل بگیرد.
سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در این مراسم گفت: مشکل گردشگری در لاهیجان بصورت ویژه توجه می شود و این شهر گردشگری مسافر پذیری خوبی دارد ولی حضور مسافر و گردشگر به دلیل نداشتن واحدهای اقامتی کم و در یک نیم روز است و باید به سمتی پیش برویم که با ساخت واحدهای اقامتی میزان ماندگاری مسافر و گردشگر را افزایش دهیم .
امیرجانبازی افزود: با سرمایه گذاران زیادی مذاکره شده است و علاقه مندی برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما نیز از علاقمندان به سرمایه گذاری در این شهرستان دعوت و از آنها کاملا حمایت می کنیم .
وی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را برای توسعه و رشد شهرستان لاهیجان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد:در شهرستان لاهیجان 323طرح در دهه فجر با اعتبار 82 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی یادآورشد: در این مسیر کامل کردن طرح های نیمه تمام در اولویت برنامه های شهرستان قرار دارد و در اجرای طرح های اقتصادی مقاومتی توجه به محیط زیست بسیار مهم بوده و هست و در این شهرستان هیچ طرحی بدون پیوست زیست میحطی اجرا نخواهدشد.
وی با اشاره به مشکلات برف اخیر گفت: زیرساخت های شهرستان باید تکمیل شوند و ماشین آلات سنگین فرسوده موجود باید با دستگاههای جدید جایگزین شوند و زیرساخت های قدیمی شبکه برق نیز نوسازی شود.
با حضور استاندار گیلان در سومین روز از دهه فجر سه طرح عمرانی در شهرستان لاهیجان با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد و 350 میلیون تومان و اشتغالزایی 80 نفر به بهره‌برداری رسید که خانه کشتی ، یک واحد هتل آپارتمان و مجتمع آموزشی یاس در دو مقطع دبستان و دبیرستان از جمله این طرح ها بود.
خانه کشتی توسط شهرداری لاهیجان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون تومان در زمینی به مساحت یک هزار و 95 متر مربع و با زیربنای 801 متر مربع احداث شده و دارای سالن کشتی ، خوابگاه ، سالن بدنسازی است .
هتل آپارتمان تعطیلات لاهیجان نیز در زمینی به مساحت 250 متر مربع و زیر بنای 900 متر مربع با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید که 12واحد اقامتی و رستوران و لابی دارد.
افتتاح مجتمع آموزشی پیشرفته یاس نیز شامل دبیرستان و دبستان دخترانه با مساحت 800 مترمربع و زیربنای دوهزار مترمربع با هزینه ای بالغ برسه میلیارد تومان از دیگر طرح های افتتاح شده امروز با حضور استاندار گیلان بود.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.