سید حسین محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این گروه ها در دهستان های لیالستان، بازکیاگوراب ، کتشال ، سوستان و سطح شهر لاهیجان و رودبنه مستقر شده اند تا نسبت به رفع خاموشی های احتمالی و بروز خسارت به شبکه برق جلوگیری نمایند.
وی اظهارداشت:به دلیل اینکه افتادن شاخه های درختان روی سیمها عامل اصلی قطع خطوط و پارگی سیم های برق و بروز خاموشی بودند، امسال در دو مرحله شاخه زنی مسیر خطوط در شهر و روستا انجام شد.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه در شهرستان لاهیجان دو هزار کیلومتر شکبه برق وجود دارد اگر معابر به موقع باز نباشند که ماموران وارد عمل شوند و در محل پارگی سیم ها و افتادن تیرها حضور برسانند امسال نیز مشکلاتی خواهیم داشت .
محمدی در رابطه با ترمیم شبکه فرسوده شهرستان در سال جاری خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان لاهیجان در سال جاری حدود یکصد کیلومتر شبکه های قدیمی و فرسوده تبدیل به کابل های خود نگهدار شده است که این کار در خیابان های فیاض، جمهوری ، سردارجنگل ،خیابان انقلاب بطور کامل و در روستاها نیز بصورت پراکنده انجام شده است.
وی ازمردم خواست به سیم های برقدار و یا پاره شده دست نزنند و با سامانه 121تماس بگیرند و سعی کنند که معابر را باز نگهدارند و یا به دهیاری ها کمک کنند تا با باز شدن مسیرها ماموران بتوانند نسبت پارگی سیم ها و برقراری برق اقدام کنند.
در چهاردهم و بیست و نهم بهمن ماه سال گذشته در دو مرحله برف سنگین ، شهرستان لاهیجان و شهرهای لنگرود و سیاهکل در شرق گیلان را در بحران فرو برد که ارتفاع برف در مرحله اول در شهر لاهیجان 58سانتیمتر و در مرحله دوم 63سانتیمتر رسید .
این دو بحران به علت فرسوده بودن شبکه های برق بیشترین خسارت را به برق وارد کرد و بخشی های از برق ، آب مردم دراین بحران قطع و راه های روستایی و معابر عمومی در شهرها را مسدود کرد که خدمات رسانی در این شهرستان ها با مشکلاتی مواجه شد.
در سال جاری با پیش بینی های هواشناسی کلیه نیروها و امکانات شهرستان از قبل در آمادگی کامل بسر می بردند تا آن تجربه دوباره تکرار نشود.
شهرستان لاهیجان دارای دو بخش مرکزی و رودبنه است و در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.