به گزارش خبرنگار ایرنا علی ربیعی روز پنجشنبه در نشستی صمیمی با مسئولان، مردم و سرمایه گذاران در خصوص برنامه های اشتغال زایی دولت تدبیر و امید در شهرستان لنگرود اظهار داشت: هنوز در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و حقوق بازنشسته ها و کارگران کافی نیست ولی مسیری را که تاکنون دولت رفته، درست بوده و مسیر دیگری برای حل مشکلات وجود ندارد .
وی با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را کتمان کرد، ادامه داد: اگر به زنجیره جهانی اقتصادی وصل نشویم نمی توانیم در داخل تحول ایجاد کنیم و اقتصاد به سمت کاهندگی پیش خواهد رفت .
ربیعی یادآور شد: کارهای پیچیده و اساسی حل نشده ای وجود دارد و حق مردم ایران است که در بازار جهانی سهم خود را بدون اینکه تحقیر شوند ، بگیرد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جهت گیری دولت به گونه ای است که زندگی مردم آسیب نبیند و قدرت خرید مردم هم پایین نیاید، تاکید کرد: باید برنامه های توسعه ای را نیز دنبال کنیم.
وی با اشاره به این که دولت بسیاری از کارهای زمین مانده را پیگیری کرد و هنوز مسیرهای پیچیده ای را پیش رو داریم که ساده سازی آنها هم خیلی کار دارد، افزود: 9 میلیون جمعیت منتظر کار در کشور وجود دارد که چهارمیلیون نفر آنها فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که از این میان 500هزار نفر آنها از دانشگاه های دولتی معتبر می باشند .
وی با تاکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود افزود: اگر بخواهیم هشت درصد رشد داشته باشیم، به بیش از 700هزار میلیارد تومان پول نیاز خواهیم داشت و در گذشته یک رقم رشد صدهزار شغل ایجاد می کرد درحالی که هم اکنون ما با پدیده رشد بدون اشتغال روبه رو هستیم .
به گفته ربیعی، ایجاد هر شغل بطور متوسط 400تا 500هزار تومان ، در نفت 12میلیارد تومان ، در پتروشیمی چهار تا پنج میلیارد تومان و در فولاد 800 میلیون تومان نیاز دارد لذا اگر اشتغال موجود حفظ شود، ارزش آن بیشتر است .
وی یادآور شد: برای پرداخت بیمه ها تاکنون یک هزار و 170میلیارد تومان تواهمنامه امضا شده که در برنامه های بیمه استان های مرزی و استانی هایی که نابرابری بیشتر در آنها وجود دارند، اولویت خواهند داشت.
در این نشست نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عزم و اراده دولت و کشور در این جهت است که سال آینده تحول عظیمی در اشتغال کشور صورت گیرد و پرداخت 12هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی، اقدام بزرگی است که توسط چند بانک از جمله بانک کشاورزی پرداخت و از جمله اقدامات دولت محسوب می شود .
مهرداد لاهوتی با انتقاد از مالیات بر ارزش افزوده کالا افزود: این رقم در قانون 9درصد است ولی از یک کالا 27درصد اخذ می شود و این موضوع قابلیت رقابت را از تولید کننده داخلی می گیرد.
وی با اشاره به تعرفه محصولات کشاورزی تصریح کرد: تعرفه های واردات برخی محصولات کشاورزی ابریشم از 200درصد در گذشته هم اکنون به 15درصد کاهش یافته و در مورد واردات چای نیز نگران هستیم .
وی تصریح کرد: اگر چای وارد نشود، چای ایرانی با بهترین قیمت به فروش می رسد.
لاهوتی خواستار جلوگیری از واردات برنج شد و اظهار داشت: طی 45روز اخیر سه نامه به وزیر صنعت ، معدن و تجارت نوشته شده که برخی گفته اند برنج وارد کنید درحالی که یک هزار و صد تن برنج وارد شده درحالی که نیاز به برنج وارداتی 500هزار تن است که باید جلوی واردات برنج گرفته شود.
نماینده لنگرود تصریح کرد: اگر جلوی واردات برنج گرفته شود، می توان در تولید برنج به خودکفایی رسید.
وی اظهارداشت: چهار هزار هکتار باغ توت ، سه هزارهکتار اراضی شالیزاری و هفت هزار هکتار باغ چای تاکنون از بین رفته است .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشستی صمیمی با مسئولان ، بخشی از مردم و سرمایه گذاران در خصوص برنامه های اشتغال زایی دولت تدبیر و امید در لنگرود مشکلات این واحدها و اشتغال در این شهرستان را بررسی کرد. برخی از تولید کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی نیز مشکلات خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به آنها از سوی دولت شدند.
خبرنگار:فرهاد نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.