فیلتر سیگار چیز کوچکی است و متاسفانه افراد سیگاری، آن را در هر جایی می اندازند و طبق نظر کارشناسان، هزاران نوع ماده سمی سیگار در فیلتر یا ته سیگار جمع می شود.
مریم توشه از دوستداران طبیعت در حاشیه جمع آوری ته سیگارها از ساحل مخیری آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: فیلتر سیگار، مواد سمی و فلزات سنگین دارد و در میان الیاف پلاستیکی و تجزیه‌ناپذیر قرار گرفته است.
وی افزود: ساحل مخیری به علت واقع شدن در مرکز شهر آستارا مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار می گیرد و متاسفانه در این نقطه شاهد ته سیگارهای زیادی هستیم و مواد سمی آن می تواند تهدیدی برای آبزیان باشد.
شیوار فرازمند از دیگر دوستداران طبیعت نیز با اشاره به اینکه مردم نباید این پسماند را ناچیز بشمارند، اضافه کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، بهترین راه کاهش مصرف دخانیات و جلوگیری از انباشت پسماند آن است.
وی با اشاره به اینکه ته سیگار از عوامل نابودی پرندگان در محیط های شهری است، افزود: فیلتر سیگار در تماس با آب جاری نرم می شود و پرندگان با خیال غذا، آن را می خورند و می میرند.
وی ادامه داد: قرار دادن سطل های زباله در پارک ها و معابر عمومی در زیبایی شهر و جلوگیری از آلودگی ناشی از دخانیات موثر است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین، 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.