به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ هانی قلی پور در نشست با فرماندار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: افراد 18 تا 50 ساله می توانند به صورت اختیاری عضو این صندوق شده و سالیانه با پرداخت حداقل 2 میلیون و 100 هزار ریال و حداکثر چهار میلیون و 800 هزار ریال، از خدمات آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در آستارا یک هزار و 64 نفر زیر پوشش بیمه این صندوق هستند و تا سقف 9 هزار نفر می توان در این شهرستان بیمه کرد.
وی اظهار کرد: برخورداری از مستمری بازنشستگی با داشتن حداقل 65 سال و مستمری از کارافتادگی و بازماندگان از مزایای این بیمه است.
فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: باید اقشار مختلف مردم، زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستائیان قرارگیرند و دولت هم با اختصاص اعتبارات لازم حمایت می کند.
یونس رنجکش خواستار همراهی بخشداران و دهیاران با این طرح شد و بیان کرد: فراگیر شدن بیمه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفع نگرانی ها دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه روستائیان آستارا با کارکردهای صندوق بیمه اجتماعی آشنا نیستند، اظهار کرد: تامین امنیت، آرامش و امید به آینده روشن از هدف های بیمه است و باید آمار بیمه شدگان روستایی را در آستارا افزایش دهیم.
استان گیلان با 14 هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، دارای 16 شهرستان، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی است و شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب این استان قرار دارد.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.