جمیل غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که پرسش مهر رییس جمهوری در نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری در دانش آموزان نقش مهمی دارد، افزود: با پرسش مهر رییس جمهوری به نقش نهادینه کردن پرسشگری در دانش آموزان توجه شده است.
وی اظهار داشت: رئیس جمهوری در پرسش مهر 18 در آغاز سال تحصیلی 97 - 96 از دانش آموزان سؤال کرد که چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم.
رییس اداره فرهنگی، هنری و اردوهای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در پرسش مهر 18 رییس جمهوری اضافه کرد: دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاء برای شرکت در پرسش مهر رییس جمهوری تا 20 دی ماه فرصت دارند.
وی بیان داشت: علاقمندان برای پاسخگویی به سووال رئیس جمهوری می توانند از طریق رشته های اعلام شده در این مسابقه شامل مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، سخنوری، وب نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی ارایه آثار داشته باشند.
سال گذشته در پرسش مهر رئیس جمهوری، 35 هزار از دانش آموزان گیلانی شرکت کردند که از این تعداد، 86 اثر به مرحله کشوری راه یافت و 10 اثر نیز در این مرحله حائز رتبه شد.
پرسش مهر 17 رئیس جمهوری نیز اینگونه مطرح شده بود که از کجا خشونت نشات گرفته است و چگونه عده ای خشونت می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم، جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی ؟ چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.