به گزارش عصر شنبه ، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا ، فرهاد دلق پوش در جلسه زراعت صنعتی چوب جهت تامین مواد اولیه صنایع سلولزی گیلان افزود: درختکاری در اراضی ملی فاقد پوشش جنگلی نه تنها موجب صیانت از دامنه جنگلی استان می شود بلکه نیاز چوبی کارخانه ها را نیز تامین می کند.
وی اضافه کرد: کاشت درخت در زمینهای ملی بدون درخت همچنین از خروج ارز از کشور به جهت وارادات چوب جلوگیری می کند.
وی گسترش فعالیت صنایع تبدیلی چوب و تقویت ظرفیت کارخانه های استان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده، برخی کارخانه داران به نحوی باید موضوع را مدیریت کنند که موجب کاهش قیمت تمام شده شود و مزیت رقابت پذیری مناسبی در فرآیند تولید محصولات فراهم شود.
دلق پوش خاطرنشان کرد: خروجی کار باید این باشد که پس از مراحل کاشت، داشت و برداشت، مرحله فرآوری صنعتی نیز مد نظر قرارگیرد تا شاهد رونق اشتغال در استان باشیم و نیاز اصلی بخش صنعت نیز تامین شود.
وی با اشاره بر بدون استفاده ماندن برخی اراضی مستعد ملی، اضافه کرد: مسئله اصلی این است که باید به قابلیت های داخلی خودمان تکیه کنیم و با توجه به پتانسیل بسیار خوب منابع طبیعی و اقلیمی موجود در استان بتوانیم بیشترین استفاده را از این ظرفیت با حفظ رعایت مسائل زیست محیطی داشته باشیم.
وی گفت: اگر از قبل آینده نگری کرده و کار زیربنایی درستی انجام بدهیم و در کنار آن از مشوق هایی برای سرمایه گذاری در صنایع سلولزی بهره ببریم؛ به طور یقین می توانیم در آینده نزدیک گیلان را با توجه به تولید کنونی 655 هزار متر مربع صنایع چوبی و پیش بینی تولید 881 هزار متر مربع، به عنوان قطب سلولزی کشور معرفی کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: کارخانه ها می بایست از ظرفیت اشتغال زارعان محلی در زراعت صنعتی چوب استفاده کنند، مشروط براینکه این مسئله توسط زراعت کنندگان انحصاری نشود.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، هدف از این نشست را کمک به توانمندسازی چرخه تولید صنایع سلولزی استان گیلان عنوان کرد.
آرش فرزام صفت افزود: استاندار نیز بر اجرایی شدن این موضوع تاکید داشته و ما نمی خواهیم زمین های منابع طبیعی در قطعات کوچک به طور موقت واگذار شود؛ لذا باید شرایط خاصی برای ورود صاحبان صنایع با همراهی شرکت های متخصص در زراعت چوب فراهم آورد.
گیلان با توجه به تولید کنونی 655 هزار متر مربع صنایع چوبی و پیش بینی تولید 881 هزار متر مربع، به عنوان قطب سلولزی کشور یکی از قطب های صنایع سلولزی کشور است.
دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است .
خبرنگار: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.