در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و عمران شورای اسلامی شهر رشت ارزش منطقه ای در شهر رشت ده درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت  اظهار کرد: در جلسه امروز افزایش ارزش منطقه ای و معاملاتی مربوط به سال ۹۷ در دست بررسی است.

رضا رسولی افزود: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس یک شرایط مشخص با افزایش ده درصد موافقت شده است تصریح کرد: در محلات کم برخوردار اعمال ضریب یک درصد هم برای افراد بسیار گران بوده و به دور از عرف است.

مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: در گذشته ارزش معاملاتی و ارزش منطقه ای در رشت تفاوت بسیاری داشت و این موضوع در حال بررسی می باشد.

مهدی برزگر افزود: حداقل ارزش منطقه ای در رشت ۹ هزار ریال و حداکثر ۹۰۸ هزار ریال می باشد .

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد املاک رشت دارای ارزش منطقه ای کمتر از ۱۷ هزار تومان هستند تصریح کرد: در حال حاضر ارزش منطقه ای ملکی که در پایین ترین نقطه رشت قرار دارد ۹ هزار ریال می باشد.

اسماعیل حاجی پور نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت نیز اظهار کرد: تعداد محدودی از افراد در رشت در حال ساخت و ساز هستند و در این راه تمام وقت و سرمایه خود را به کار گرفته اند و نباید با احتساب ضریب بالا موجب فرار آن ها بشویم .

یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران شورا با اذعان به اینکه شهرداری منطقه یک و ناحیه گلسار بیشترین درآمد را در این بخش دارد گفت: با توجه به رکود فعلی یقینا افزایش ضرایب موجب بروز مشکلاتی می شود.

احمد رمضانپور افزود: بنده معتقدم باید سیاست های تشویقی در بخش ساخت و ساز در نظر بگیریم و اعمال ضریب ۳ در ساخت و سازها فراری شدن سرمایه گذاران این عرصه را به دنبال دارد .

برزگر مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت جذاب ترین منطقه رشت به منظور ساخت و ساز برای سرمایه گذاران را منطقه گلسار دانست و بیان کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها ضریب نیم تا ۳ درصد در اختیار شهرداری ها قرار دارد.

حاجی پور نائب رئیس کمیسیون عمران شورا گفت: بنده پیشنهاد می کنم تراکم را به شهروندان بفروشیم و برای این کار حدودی را تعریف کنیم .

وی افزود: طرح تفصیلی که در رشت تعریف شده فاجعه است و از عملکرد کمیسیون عمران شورا تشکر می کنم .

حاجی پور بیان کرد: پیشنهاد می کنم در این خصوص کمیسیون توافق تشکیل بدهیم و نسبت به فروش تراکم اقدام کنیم.

رسولی رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه پنج هنوز آماده نشده است گفت : اعداد و ارقام مربوط به ارزش منطقه ای در جایی بسیار بالا و در جایی بسیار اندک است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.