آرزو عباس زاده روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای این طرح، درخت های مصنوعی در کتابخانه های آستارا تعبیه شده است و کاغذهای حاوی خلاصه کتاب های پرمخاطب برای جلب نظر علاقه مندان بر شاخه درخت ها نصب می شود.
وی افزود: اجرای طرح های ابتکاری در کتابخانه ها جهت تقویت فرهنگ مطالعه صورت می گیرد و با توجه به درخواست اهالی کتاب، ساعت پایان کار کتابخانه شهید نشاطی به عنوان کتابخانه مرکزی آستارا از 18:30 تا 21 شب افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: با افتتاح دومین سالن مطالعه در کتابخانه شهید نشاطی در بهمن ماه سال جاری، امکان مطالعه مردان و زنان در یک روز و در 2 سالن مجزا فراهم خواهد شد.
عباس زاده از اختصاص 90 میلیون ریال از درآمد شهرداری آستارا به کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد و افزود: نیم درصد درآمد شهرداری برابر قانون به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز می شود و این مبلغ به صورت مستمر از سال 84 واریز شده است.
وی با اشاره به این که وجوه واریزی از سوی شهرداری ها در امور عمرانی و جاری کتابخانه های آستارا صرف می شود گفت: متاسفانه شهرداری لوندویل در سال جاری نیم درصد درآمد خود را به حساب تنها کتابخانه این شهر واریز نکرده است،
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.