به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست اظهار داشت: مناطق آزاد با کارکرد ملی و بین المللی در محدوده ای با قوانین خاص جهت کمک به اقتصاد کشور ایجاد شده اند .
رضا مسرور خاطرنشان کرد : بندرانزلی دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه های گردشگری و ترانزیتی است که می توان با طراحی یک مدل کسب و کار دقیق ، افزایش رونق این شهر ساحلی را رقم زد.
وی بندرگاه انزلی و بندر کاسپین را به عنوان حلقه های تکمیل کننده زنجیره توسعه و پیشرفت شهرستان در جهت فعال سازی مسیر کریدور های بین المللی دانست و افزود: با فعالسازی کریدور های بین المللی شمال- جنوب و چین – آکتائو و در نهایت انزلی ، علاوه بر افزایش حجم مبادلات تجاری این دو بندر، موجبات اشتغالزایی مناسب در سطح شهر و منطقه را نیز پدید می آورد.
مسرور با تاکید بر این که با توجه به قرار نداشتن تالاب بین المللی انزلی در محدوده منطقه آزاد انزلی مسئولان شهری باید از این ظرفیت منحصر به فرد استفاده کنند خاطرنشان کرد : با طراحی و اجرای پروژه های گردشگری و زیست محیطی در تالاب بین المللی انزلی علاوه بر فراهم سازی زمینه های جذب گردشگر ، اشتغالزایی گسترده ای برای شهروندان نیز ایجاد خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد با تاکید بر اینکه منطقه آزاد و شهر بندرانزلی از هم جدایی ناپذیرند گفت: بخشی از فواید پروژه ها و طرح های منطقه آزاد انزلی عاید شهر نیز می شود این مسئولان شهری هستند که با بهره گیری از مزیت های قانونی این منطقه در خصوص نوسازی ناوگان عمومی و ماشین آلات عمرانی شهر اقدام کنند.
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک با حضور معاونان سازمان و اعضای شورا برای بهره گیری از ظرفیت های مشترک در حوزه های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی اظهارکرد: بر اساس قانون، مناطق آزاد ملزم به انجام هزینه در محدوده جغرافیایی تعیین شده هستند .
مسرور با اشاره به حمایت مالی سازمان منطقه آزاد انزلی از تیم پرطرفدار ملوان خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی امسال برای حمایت مالی از ملوان توانست مجوز های لازم را بگیرد و در سال آینده نیز از این تیم پرطرفدار حمایت می کند.
در ادامه این نشست رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندر انزلی با تقدیر از تلاشها و اقدامات انجام شده در منطقه آزاد انزلی در چهار سال اخیر که منجر به توسعه همه جانبه این منطقه شده خواستار استفاده از تجربیات و حمایت سازمان از طرح های توسعه ای شهر انزلی شدند
مباحث مرتبط با فرصت های همکاری شورا و شهرداری با سازمان، الحاق بخشی از شهر انزلی به محدوده منطقه، مباحث مترتب بر اشتغالزایی در سطح شهرستان، احیای تالاب بین المللی انزلی، معرفی سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی در پروژه های شهر انزلی، نوسازی شبکه حمل و نقل شهری و ماشین آلات عمرانی و حمایت سازمان از ملوان از مواردی بود که اعضای شورا و شهردار در خصوص آن به اظهار نظر پرداختند و سپس معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی به بیان عملکرد و اقدامات سازمان در حوزه شهرستان انزلی و فرصت های موجود برای همکاری پرداختند.
دریافت خبر : رضا اکبری **انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.