سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایش درام به نویسندگی علیرضا پارسی و کارگردانی امیر سلامت زاده، برای طرح مشکلات زندگی زناشویی زوج های جوان به مدت 10 شب، ساعت 21 به روی صحنه می رود.
شاپور تشرینی افزود: در این نمایش سجاد مسعودپی، امیر سلامت زاده، محمد بامی نیا، محمدرضا مهرپرور، اعظم لطفی، مریم اسدزاده، معصومه مرادی، ماهان بقایی، یوسف هوشنگی و علی حقیقی ایفای نقش می کنند و درآمد حاصل از فروش بلیط آن صرف زلزله زدگان استان کرمانشاه خواهد شد.
زلزله 7.2 دهم ریشتری شامگاه 21 آبان ماه، بخش هایی از شمال و غرب کشور را لرزاند و باعث تخریب هزاران خانه و کشته و مجروح شدن صدها هموطن در کرمانشاه شد.
وی همچنین از اجرای نمایش کمدی آپارتمان فرهنگ در سینما دریای آستارا خبر داد و بیان کرد: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی نیما رهایی و با ایفای نقش امیر حسین الهی، عباس آذریار، کاوه دفتری، یونس عدالت، حمید حائز، آرش ضارب، فرشاد حسینی، آرمان پورعباس و اردلان شکاری به مدت 10 شب، ساعت 21 به روی صحنه می رود.
400 هنرمند در آستارا زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند.

** توقیف 14 تن چوب جنگلی قاچاق در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف و ضبط 350 اصله چوب جنگلی قاچاق به وزن 14 تن و دستگیری قاچاقچی آن در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی به خبرنگار ایرنا گفت: این محموله را ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی سه راه قلعه محور اردبیل-آستارا در بازرسی از یک دستگاه کامیون، کشف و قاچاقچی 58 ساله آن را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

**افزایش 10 درصدی اهدای خون در آستارا
مسئول پایگاه انتقال خون آستارا گفت: اهالی نوعدوست این شهرستان در آذر ماه امسال، 179 واحد خون اهدا کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش یافته است.
عبدالله کریم زاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 47 نفر برای نخستین بار، 93 نفر به صورت مستمر و 39 نفر با سابقه زیاد اهدای خون در این عمل خیر مشارک کردند.
وی با اشاره به اینکه 178 نفر از اهدا کنندگان، مرد و یک نفر زن بوده، اظهار کرد: بیشتر گروه های خونی اهدا شده در شهرستان آستارا از نوع Aمثبت و Oمثبت است.
کریم زاده گفت: پایگاه انتقال خون آستارا علاوه بر تامین خون مورد نیاز شهرستان، در صورت نیاز به سایر شهرستان‌های همجوار نیز خون می‌ دهد و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هشت تا 14 فعال است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.