شهرام مومنی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اعلام این حادثه با سامانه 125 در عصر امروز، بلافاصله 25 آتش نشان و یک افسر ارشد آتش نشانی به همراه هشت دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه در گلسار رشت اعزام شدند.
وی با بیان این که به محض رسیدن آتش نشانان اعزامی، دود شدید ناشی از آتش سوزی از پنجره طبقه اول آپارتمان مشاهده شد، اظهار داشت: آتش نشانان سریع نسبت به اطفای آتش و تخلیه کامل دود از منزل مسکونی اقدام کردند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان داشت: در این آتش سوزی یک بانوی جوان به دلیل ترس و عدم توانایی در استفاده از خاموش کننده دچار سوختگی سطحی از ناحیه انگشتان دست شد.
وی به شهروندان توصیه کرد به دلیل پخت و پز و تجمع روغن در هود و خطر آتش سوزی، حتما هر دو ماه یک بار نسبت به شستشو و تعویض فیلتر هود آشپزخانه اقدام کنند.
مومنی با بیان این که روشن گذاشتن طولانی مدت لامپ هود آشپزخانه موجب حریق می شود، افزود: گرد و خاک و آلودگی قسمت های قابل دسترس خود آشپزخانه بایستی همواره تمیز شود، اگر نظافت به خوبی رعایت نشود احتمال آتش سوزی وجود دارد.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت، دارای 13 ایستگاه آتش نشانی و 327 نیرو است.
کلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.