آنان در گردهمایی گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در پژوهشکده چای کشور در لاهیجان بر ضرورت توجه بیشتر به چای تولید داخلی و حمایت از این محصول با همکاری کارشناسان، مسوولان و کشاورزان تاکید کردند.
برقراری ارتباط بیشتر با بهره‌برداران در باغ و کارخانه برای شناسایی بهتر مشکلات، انجام تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف چای، توجه ویژه به موضوع تنوع تولیدات با هدف کسب درآمد بیشتر و بازارپسندی محصولات، کوشش در جهت افزایش بهره‌وری، حفظ جایگاه چای ایرانی به عنوان یک محصول سالم و ارگانیک از طریق مبارزه غیرشیمیایی با آفات ، بیماری‌ها و تدوین نظام بهره‌برداری متناسب با توجه به کوچک بودن باغات از جمله این تاکیدات بوده است.
به گزارش ایرنا ، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور روز پنجشنبه در این گردهمایی افزایش تولید برگ سبز چای، افزایش کیفیت چای ایرانی، افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت چای، افزایش تولید چای ارگانیک (دارای گواهی‌نامه) ، افزایش سطوح آبیاری چای به سه هزار هکتار در قالب یک برنامه پنج ساله و افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات چای را از برنامه های این سازمان ذکر کرد.
در این همایش همچنین سخنرانان علمی اهمیت چای و سلامتی، ارزش تولید، اقتصاد و بازرگانی این محصول و نقش گیاه چای در سلامت جامعه را تشریح کردند.
در این گردهمایی از برترین‌های حوزه پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های پژوهشکده شامل پژوهشگر برتر، مدیر پژوهشی برتر ، رئیسان برتر ایستگاه‌های تحقیقاتی تابعه و کارشناسان برتر پژوهشی تجلیل بعمل آمد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده:کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.