فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ساماندهی و مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با نظارت بنیاد شهید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست شورای مشورتی معتمدان معین فرمانداری و ساماندهی گلزارهای شهدا آستارا اظهار داشت : شهدا متعلق به ملت هستند و همه تکلیف داریم از این میراث‌های ماندگار و معنوی و ارزش‌های جامعه صیانت کنیم و یاد و نامشان را گرامی داریم.

وی اضافه کرد : ما یک تکلیف قانونی بر اساس تشکیلات سازمانی داریم که وظایفی برای هر دستگاه اجرایی تعریف کرده است که باید انجام شود و هم به عنوان یک هموطن و یک انسان تکلیفی اخلاقی داریم، چرا که به عنوان عضوی از جامعه ایرانی آرامش و امنیت امروز را مدیون خون‌هایی هستیم که ریخته شده و مدیون ایثارگری هایی هستیم که اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم روزی که کشورمان نیاز داشت و آن ها ورود کرده اند و از جان و مال گذشتند را فراموش کنیم، ما نباید امروز که آن ها نیستند به خانواده هایشان پشو کنیم، بلکه حفاظت و حراست از حرکت ها و ارزش های آنان وظیفه شرعی و انسانی ماست.

وی افزود: یکی از نشانه های پاسداشت شهدا توجه به گلزارهای آنان است که میبایست در شهرستان آستارا به نحو شایسته ای مراقبت و نگهداری شوند.

رنجکش بیان کرد: ساماندهی و بازسازی این گلزارها بر اساس تکلیف های قانونی بر عهده سازمان های مسئول واگذار شده است و هر چند اقدامات خوبی انجام گرفته اما گاهی بر اثر غفلت ها برخی از گلزارهای شهدا آنگونه که شایسته است رسیدگی نشده اند.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را مهم برشمرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید مسئولیت دیدار به یک یا چند خانواده شهید و جانباز را بر عهده گیرد و پیگیر مشکلات آن ها شوند.

فرماندار آستارا به بحث اشتغال زایی فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: تسهیلات خوبی در بخش اشتغال زایی فراهم آمده است اگر این عزیزان بتوانند از تخصص خود بهره گیرند می توانند در بخش گردشگری تسهیلات کم بهره دریافت کنند و باید با برگزاری در دوره های مهارت آموزی و آشنایی با فضای کسب و کار آن ها را نیز هدایت کرد تا بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.