به گزارش خبرنگار ایرنا سروش وظیفه روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی آستارا در ساختمان شورای اسلامی این شهر افزود: شهرداری آستارا طبق قانون باید سه درصد درآمد سالیانه خود را به تقویت رشته ها و تیم های ورزشی صرف کند و تیم ها و باشگاه های برخوردار از آن، باید قانونی باشند.
وی با اشاره به اینکه برای تیم فوتبال شهرداری آستارا در شورای اسلامی دوره قبل ردیف بودجه مشخص نشده ، اضافه کرد: تداوم پرداخت حقوق به بازیکنان این تیم، بدون قرارداد و اساسنامه خلاف قانون است.
وی اظهار کرد: شورای اسلامی فعلی شهر آستارا به منظور احیا و تقویت بیشتر تیم فوتبال شهرداری، در ردیف بودجه سال آینده ردیف مستقلی برای آن منظور خواهد کرد تا در پرداخت حقوق و تامین نیازهای بازیکنان و کادر فنی آن مشکلی به وجود نیاید.
به گزارش ایرنا تیم فوتبال شهرداری آستارا تاکنون در رقابت های لیگ برتر بزرگسالان گیلان، 11 برد، سه مساوی و یک باخت کسب کرده و با 36 امتیاز در صدر جدول ایستاده است.
وظیفه در ادامه سخنانش با اشاره به گذشت 12 سال از آغاز احداث مجتمع تجاری در میدان امام (ره) شهر آستارا گفت: وضعیت نیمه کاره این طرح، چهره شهر را خدشه دار می کند و شهرداری باید قرارداد آن را با پیمانکار قبلی فسخ و طرح را به پیمانکار جدید واگذار کند.
او با بیان اینکه شهرداری آستارا شناسنامه عمرانی و سرمایه‌گذاری حوزه‌های متخلف شهر را تدوین کرده ، اظهار کرد: تکمیل 60 طرح نیمه‌تمام در دستور کار شهرداری است.
دوره پنجم شورای اسلامی شهر آستارا، هفت عضو اصلی دارد.

** نمایشگاه توانمندی های هنری معلولان آستارا برپا شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، نمایشگاه توانمندی های هنری معلولان مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا با هدف معرفی مهارت های این قشر، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برپا شد.
مدیر مرکز توانخبشی توانخواهان ذهنی آستارا در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به ایرنا گفت: 11 هنرمند معلول با بهره گیری از توان ذهنی و مهارت خود پوشاک، وسایل کمک آموزشی، تابلوهای نقاشی، آثار معرق و سفالگری را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه 40 نفر معلول تحت پوشش و درمان مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستاراست، افزود: با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال و به منظور توانمندسازی معلولان، یک مرکز پرورش زالو و یک کارگاه تولیدی پوشاک با اشتغالزایی برای 26 معلول در شهرستان آستارا راه اندازی کرده ام.
318 معلول مستمری بگیر، تحت پوشش اداره بهزیستی آستارا هستند.

** برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی در آستارا
آثار نقاشان آستارا در قالب نمایشگاه گروهی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به نمایش گذاشته شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز شنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 40 اثر توسط هنرمندان آموزشگاه نقاشی کمال الملک آستارا، با موضوع های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است.
شاپور تشرینی افزود: تابلوهای عرضه شده در این نمایشگاه حاصل تلاش 2 ساله فریبا غزنوی مربی توانمند نقاشی در شهرستان آستارا و هنرجویان فعال این مربی است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
2007 / 7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.