حسین یکتا به ایرنا گفت: از ساعت 11 صبح امروز (پنجشنبه) بارش برف در منطقه کوهستانی دیلمان آغاز شده و طی دو ساعت و نیم، در شهر دیلمان 10 سانتیمتر برف باریده که با شدت نیز ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی راه های دیلمان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد ولی تردد در این محورها بویژه در مسیر سیاهکل به دیلمان، فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی امکانپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که قصد رفت و آمد به منطقه کوهستانی دیلمان را دارند، باید به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز باشند در غیر اینصورت از رفت و آمد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در محور سیاهکل به دیلمان جلوگیری می شود.
به گفته یکتا، دمای هوا در این بخش به زیر صفر کاهش یافته ولی مردم سخت کوش دیلمان از قبل خود را برای چنین روزهایی سختی آماده و تجهیزات و مایحتاج زندگی را فراهم کرده اند.
بخشدار دیلمان گفت: با بارش برف و سفیدپوش شدن منطقه ، ستاد بحران در این بخشداری تشکیل شده و تمامی مسئولان اداره ها در آماده باش کامل هستند.
دیلمان با حدود 15 هزار نفر جمعیت، بخش کوهستانی سیاهکل محسوب می شود که در 45 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.
این دومین برف در سال جاری در منطقه کوهستانی دیلمان است؛ دو هفته قبل نیز اولین برف پاییزی منطقه کوهستانی دیلمان را سفیدپوش کرده بود.

** کاهش 9 درجه ای دمای هوا در لاهیجان
رئیس اداره هواشناسی لاهیجان نیز به ایرنا گفت: بارندگی ها دمای هوا در این شهرستان را تا 9 درجه سلسیوس کاهش داده است.
رضا موید ناصری افزود: دمای هوا در ظهر امروز 9 درجه سلسیوس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته، 9 درجه کاهش داشته است .
وی با اشاره به ادامه بارندگی ها در لاهیجان تا اواخر امشب گفت: از فردا (جمعه) کاهش بارندگی و از روز شنبه نیز افزایش دما خواهیم داشت با این حال؛ طی چند روز آینده برای مناطق کوهستانی، احتمال یخبندان و سرما پیش بینی می شود.
ناصری تصریح کرد: هم اکنون در شهر لاهیجان بادی با سرعت 40 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به ترتیب در 40 و 50 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.