در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش(21 آذر الی 27 آذر) جشنواره پژوهش و فناوری بندرانزلی در پایانه مسافری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،میرشمس مومنی زاده فرماندار بندرانزلی در افتتاح این مراسم به مواهب خدادادی و بهره گیری از آن اشاره کرد وگفت: خداوند متعال به میهن اسلامی بویژه استان های شمالی نعماتی ارزانی داشته، از جمله منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع، دریا و منابع موجود در عمق، بستر و زیر بستر دریاها، منابع زیرزمینی چون منابع نفت و گاز و دیگر مواهب خدادادی که این مواهب با توان واندیشه نیروی انسانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی نقش منابع انسانی و نیروهای متخصص، هوشمند و خلاق را در به خدمت گرفتن این منابع برای دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار نقشی محوری برشمرده و پیش نیاز آن را تحقیق و پژوهش دانست و اظهار داشت: توسعه ملی ازمسیر توسعه علمی محقق می‌شود که خود محصول پژوهش و فناوری است و این همان چیزی است که در عصر حاضر از آن تحت عنوان توسعه دانش بنیان و یا توسعه دانایی محور نام می بریم.

 این جشنواره از شنبه 11 آذر لغایت سه شنبه 14 آذر در قالب نمایشگاه توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاهها ، پژوهشکده ها و دستگاههای اجرایی با برگزاری کارگاههای آموزشی برگزار شده و  17غرفه را شامل می شود که در پایان از پژوهشگران برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.