به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا ، احمد سیاوش پور در این نشست مطبوعات و رسانه ها را از ارکان بسیار مهم جامعه خواند و از آنان به عنوان متولیان فرهنگی یاد کرد که در پیشبرد و توسعه کشور نقش بسزایی دارند.
وی نقد مسائل را در راستای آزادی بیان و از محسنات نظام اسلامی دانست و افزود : نظرهای مردم با انتقال از مجرای رسانه هاست که به گوش مسئولان رسیده و اثرگذارتر خواهد بود.
سیاوش پور انعکاس ایرادات و نقد اوضاع در رسانه ها را امری مبارک خواند و افزود: انباشت معضلات و عدم بیان مشکلات از زبان مردم سبب ایجاد نارضایتی و بروز بحران ها خواهد شد.
وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها سبب ارتقاء فهم و آگاهی عمومی در جامعه می شود، بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز فضای باز رسانه ای در جامعه ما حکمفرماست.
وی اخلاق، عرف، عقاید غالب جامعه و حقوق افراد و حریم شخصی آنان را از مواردی برشمرد که باید توسط مطبوعات و رسانه ها به دقت رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه استان گیلان در عرصه رسانه در جایگاه مناسبی در کشور قرار دارد، اظهار کرد: رسانه ها باید به کیفیت مطالب و غنای محتوا توجه بیشتری نشان دهند.
سیاوش پور همچنین با اشاره به فراوانی جرائم در گیلان، نقش رسانه ها را در پیشگیری و کاهش این جرائم یادآور شد و گفت: رسانه ها می توانند با آموزش های همگانی گام های بلندی در این راستا بردارند.
سیاوش پور با تاکید براینکه هیأت منصفه، نماینده افکار عمومی از اقشار مختلف جامعه است، ادامه داد: جامعه از رسانه انتظار دارد تا در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و این فلسفه تشکیل هیات منصفه مطبوعات است.
این مقام ارشد قضایی در پایان از همه اعضای هیات منصفه مطبوعات خواست تا با تدبیر به موضوع های مختلف ورود کنند .
400 خبرنگار در خانه مطبوعات گیلان عضو هستند. در حال حاضر ١٤٧ نشریه مکتوب دارای مجوز در گیلان منتشر می‌شود؛ این رسانه‌ها شامل ٩ روزنامه، ٤٤ هفته نامه، ١٦ دوهفته نامه، ٤٢ ماهنامه، ٥ دوماهنامه، ٢٢ فصلنامه و ٩ دوفصلنامه است.
٨١ پایگاه خبری و شش نشریه الکترونیکی مجوزدار نیز در استان فعال است.
خبرنگار: سلیمانی** انتشاردهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.