به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی گمرکات گیلان محمد شهبازی اظهار داشت:طی هشت ماه امسال 174 هزار و 616 تن کالا به ارزش حدود 169 میلیون و 382 هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور ترانزیت شد.
وی عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته ، خودرو ، ماشین آلات صنعتی و پوشاک عنوان کرد.
به گفته وی این کالاها از کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان و مناطق آزاد ترانزیت شده است.
شهبازی در ادامه با اشاره به افزایش 14 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان گفت: در هشت ماه امسال 268 هزار و 766 تن کالا به ارزش افزون بر 186 میلیون و 642 هزار دلار از طریق گمرکات گیلان صادر شد.
وی اظهار داشت: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی را تشکیل می دهند.
شهبازی ، مقصد کالاهای صادراتی ایران را آذربایجان، روسیه و عراق عنوان و تصریح کرد: این سه کشور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را دارند.
وی یاداور شد:در این مدت همچنین بالغ بر یک میلیون و 313 هزار تن کالا به ارزش 609 میلیون و 886 هزار دلار از طریق گمرکات گیلان به کشور واردات قطعی شده است .
شهبازی ، عمده کالاهای وارد شده را شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و امارات بود.
ناظرگمرکات گیلان یاداور شد: طی هشت ماه نخست امسال 265 هزارو 650 نفر با 2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق این گمرکات به کشور وارد و 251 هزارو 353 نفر با 2 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از کشور خارج شده اند.
گمرکات گیلان یکی از قدیمی ترین و مهمترین مبادی گمرکی در کشور بشمار می آید.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.