'کیم سئونگ هو'عصرچهارشنبه درجریان بازدید از یک واحد تولیدی و صنعتی آمل واقع در شهرک صنعتی بابکان این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص تاخیر در صدور روادید برای تجار وبازرگانان از سوی کره جنوبی ، گفت: تلاش خواهیم کرد که روند صدور روادید برای تجار ایرانی در کمتر از 24 ساعت پس از دریافت درخواست کتبی، صادر شود.
وی در رابطه با سفر سه روزه به مازندران وگفت وگو با مسئولان این استان اظهار کرد: شرایط حضوربیشتر کره ای ها دراین استان بررسی شد.
سئونگ هو افزود: مازندران در بخش گردشگری امکانات قابل توجهی دارد، شرایط آب وهوایی ونیز مردم مهمان نواز این استان قابل توجه است واین عوامل می تواند، آغاز خوبی برای ارتباط گیری میان مازندران با کره جنوبی باشد.
وی افزود: بازدیدهای انجام شده از مجتمع تولید خاویار، پرورش گل وگیاهان زینتی، تولید ادوات کشاورزی وهمچنین نشست با فعالان اقتصادی مازندران ، بسیار قابل توجه و دارای اهمیت بود که می تواند به گسترش وتعمیق روابط دوجانبه ومنطقه ای کمک زیادی کند.
سفیرکره جنوبی درتهران ابرازامیدواری کرد، که دستاورد بازدیدهای انجام شده هرچه سریعتر با حضور هیات های اقتصادی دو طرف منجر به تفاهم نامه های همکاری وقراردادهای طولانی مدت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع انسانی استانداری مازندران هم دراین گفت وگو افزود که از سفیر کره جنوبی درخواست داریم که برای عملیاتی شدن بازدیدهایش از مازندران ، نشست های تخصصی درآینده هر چه نزدیک میان شرکت ها ومقامات دوطرف ایجاد کند.
حسن خیریانپور افزود، مازندران برای حضور سرمایه گذاران کره ای آماده است و حتی استان این آمادگی را نیز دارد که به صورت مشترک نیز با طرف کره ای همکاری داشته باشد.
سفیر کره جنوبی عصر روز گذشته وارد استان مازندران شد و دیدار با استاندار ، تجار اتاق بازرگانی، بازدید از تعدادی از پروژه های کشاورزی ازبرنامه های این سفر اعلام شده است.
طبق آمار ارزش مبادلات تجاری بین ایران و کره جنوبی هم اکنون در سال 10 میلیارد دلار است وجمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، توافق کردند تا این سطح مبادلات را افزایش دهند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشاردهنده: محسن حسن نیا
/1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.